اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان:

قبولی 45 دانش‌آموز استثنایی در کنکور 90

خبرگزاری فارس: معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: در سال 1390 حدود 45 دانش‌آموز استثنایی (جسمی حرکتی، نابینا و ناشنوا) در کنکور پذیرفته شدند.

قبولی 45 دانش‌آموز استثنایی در کنکور 90

سعید ادیب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با آمار دانش‌آموزان استثنایی قبول شده در کنکور سال 1390 اظهار داشت: حدود 45 دانش‌آموز استثنایی (سه نفر در گروه جسمی حرکتی، 22 نفر در گروه ناشنوا و 20 نفر در گروه نابینا) در دانشگاه پذیرش شدند.

وی در مورد آمار دانش‌آموزان قبول شده به تفکیک گفت: در گروه جسمی حرکتی سه دانش‌آموز (دو دانش‌آموز دختر و یک دانش‌آموز پسر)، در گروه ناشنوا 22 دانش‌آموز (10 دانش‌آموز پسر و 12 دانش آموز دختر) و در گروه نابینا 20 دانش آموز (هفت دانش آموز دختر و 13 دانش‌آموز پسر) در دانشگاه قبول شدند.

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه آموزشگاه طاها (مقطع راهنمایی و متوسطه) که از نظر امکانات در خاورمیانه مشابه ندارد و در حدود سه میلیارد تومان برای سوخت آن هزینه شده امسال افتتاح شد، آمار قبولی از این آموزشگاه نداریم.

وی در ادامه افزود: در گروه ناشنوایان، دانش آموزان در رشته‌های هنرهای تجسمی، گرافیک، کامپیوتر، دوخت‌های تزئینی، روان شناسی، معماری، تأسیس‌ها، نقشه کشی صنعتی، درودگری، برق و مکانیک پذیرفته شدند.

ادیب در ارتباط با رشته‌های قبولی در گروه نابینایان گفت: دانش‌آموزان نابینا در رشته‌های علوم سیاسی، ادبیات عرب، حقوق، مترجمی زبان، الهیات، آموزش و پرورش پیش دبستانی، مشاوره، علوم تربیتی، مدیریت جهانگردی، روان شناسی، امور اداری، معارف، روابط عمومی، علوم اجتماعی و ادبیات در دانشگاه پذیرش شدند.

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان در مورد دانش‌آموزان جسمی حرکتی اظهار داشت: دانش آموزان جسمی حرکتی در رشته‌های مدیریت اجرایی، مترجمی زبان فرانسه و حقوق در دانشگاه‌ها قبول شدند.

وی در پایان بیان داشت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان به دانش‌آموزان قبول شده در دانشگاه کارت هدیه 30 هزار تومانی اهدا کرد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول