اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی

ارتباط صنعت و دانشگاه بر پایه نیازهای تحقیقاتی بخش صنعت باشد

خبرگزاری فارس: معاون صنعت، معدن و تجارت استان خراسان‌رضوی گفت: حرکت بر پایه نیازهای آموزشی و تحقیقاتی بخش صنعت و معدن، مستلزم تعامل بیشتر بین صنعت و دانشگاه است.

ارتباط صنعت و دانشگاه بر پایه نیازهای تحقیقاتی بخش صنعت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، محمدرضا افشین در نشست بررسی توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت که در دانشکده فنی شهید منتظری مشهد برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون در زمینه‌هایی نظیر دوره‌های آموزشی کاربردی، کارورزی،‌ کارآموزی و اجرای برخی پروژه‌های تحقیقات صنعتی تعامل بین صنعت و معدن و دانشگاه وجود دارد، اما با توجه به اینکه هم‌اکنون بیش از 97 درصد بنگاه‌‌های صنعتی و معدنی استان توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، ضرورت دارد که دانشگاه‌ها تعاملی با تشکل‌های خصوصی بخش صنعت‌، معدن و تجارت برقرار ‌کنند.

وی ادامه داد: با انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین تشکل‌های تخصصی و دانشگاه‌ها در راستای حل و کمک به رفع این نیازها اقدام شود.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان در ادامه با اشاره به فعال شدن مراکز علمی و کاربردی در برخی از واحدهای صنعتی و معدنی استان گفت: با توجه به ظرفیت‌های آموزشی که در صنایع معدنی به‌ ویژه فولاد و سیمان و نیز صنایع نساجی و چرم به عنوان مزیت‌های استان وجود دارد، توسعه مراکز علمی و کاربردی برای تأمین نیاز ظرفیت موجود امری ضروری است.

افشین گفت: توسعه مراکز فنی و حرفه‌‌ای می‌تواند نقش مهمی در راستای تأمین نیروی انسانی مجرب و فنی در مراکز تولیدی داشته باشد.

انتهای پیام/غ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول