اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

دوره آموزشی ائمه جماعات مساجد خراسان‌رضوی برگزار شد

خبرگزاری فارس: دوره آموزشی ائمه جماعات مساجد شهرستان‌های خراسان‌رضوی امروز در مشهد برگزار شد.

دوره آموزشی ائمه جماعات مساجد خراسان‌رضوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدرضا رضایی مسئول فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌رضوی صبح امروز در سلسله دوره آموزشی ائمه جماعات مساجد شهرستان‌های خراسان‌رضوی که در محل مجتمع فرهنگی خانه شهید مشهد برگزار شد، اظهار داشت: این دوره‌ها ویژه ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و نیز خادمان مساجد خراسان‌رضوی است.

وی افزود: دوره آموزشی خادمان مساجد مشهد مقدس و خراسان‌رضوی به اتمام رسیده است و هفته آینده نیز این دوره آموزشی برای هیئت امنای مساجد منطقه یک و 9 مشهد برگزار می‌شود.

رضایی ادامه داد: در حال حاضر این دوره آموزشی ویژه ائمه جماعات مساجد شهرستان‌های خراسان رضوی است که به مدت دو روز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این دوره آموزشی بیش از 180 نفر از ائمه جماعات مساجد شهرستان‌های درگز، فریمان، جوین، کاشمر، جغتای، بجستان، چناران، طرقبه و شاندیز، سبزوار، خلیل‌آباد، مه‌ولات، قوچان، سلطان‌‌آباد، گناباد، نیشابور و بردسکن حضور دارند.

مسئول فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌رضوی در مورد برنامه‌های این دوره آموزشی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محورهای آموزش زیباسازی قرائت، بهبود مهارت‌های ارتباطی، مدیریت و برنامه‌ریزی، بصیرت‌افزایی و مبانی تحکیم خانواده مهم‌ترین برنامه‌های این دوره آموزشی دو روزه است.

در ادامه حجت‌الاسلام حسین حائری، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌رضوی نیز در این مراسم اظهار داشت: مسجد، خانه امن خداست و امام جماعت نیز بهترین مشاور و امین مردم و نمازگزاران است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌رضوی افزود: براساس فرموده رهبر انقلاب، امام جماعت مدیر مسجد است و باید با صبر و متانت مسائل و مشکلات مسجد را حل و فصل کند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی امام جماعت باید مبتنی بر جذب حداکثری جوانان باشد، تصریح کرد: باید فضای مساجد، فضایی معنوی و خالی از نزاع‌های دنیوی باشد تا مردم و به ‌ویژه جوانان بیش از پیش راغب به حضور در مساجد شوند.

حائری گفت: امام جماعت مسجد باید خود مظهر نظم باشد زیرا امام جماعت معلم مردم است و مردم باید در خصیصه‌های خوب امام جماعت را الگوی خود بدانند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول