اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق غیر دولتی پژوهش خراسان رضوی:

اعتبارات پژوهشی ارگان‌ها تحقق یابد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری خراسان رضوی گفت: برای بهبهود وضعیت پژوهش در کشور باید اعتبارات پژوهشی ارگان‌ها به این بخش محقق شود.

اعتبارات پژوهشی ارگان‌ها تحقق یابد

مهدی مروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: طبق قانون سه درصد بودجه و اعتبارات هر ارگان باید اختصاص به امور پژوهشی در آن نهاد شود که تاکنون در کشور این امر به درستی اجرایی نشده است.

وی افزود: در حال حاضر نرخ رشد علمی در کشور بالغ بر 11 برابر متوسط نرخ رشد علمی دنیا است.

مدیرعامل صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری خراسان رضوی تصریح کرد: با این حال از این میزان بالای رشد انرژی در کشور به دلیل وجود یک حلقه مفقوده استفاده کمی در بحث ارزش آفرینی می‌شود.

وی توضیح داد: در همین راستا این حلقه مفقوده باید برای تبدیل شدن به ثروت طرح‌ها و تولیدات علمی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

مروی خوراک این موضوع را مقالات علمی و تحقیقاتی دانست و بیان داشت: در برنامه پنجم توسعه یک محمل علمی ایجاد شده که شرکت‌های دانش بنیان باید از سه هزار فعلی به بیش از 20 هزار افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: همچنین طبق افق چشم‌انداز این میزان باید به بیش از 50 هزار شرکت برسد.

مدیرعامل صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری خراسان رضوی با بیان اینکه در این زمینه در سال‌های آتی باید رتبه نخست منطقه را از ان خود کنیم، خاطر نشان کرد: در همین راستا باید بخشی از کارها که نیازمند به اعتبارات و کمک‌های مالی دارد را مورد توجه و بررسی خود قرار دهیم.

وی یادآور شد: به همین منظور یک صندوق نوآوری و شکوفایی توسط دولت راه‌اندازی شده که سعی در گام برداشتن در این مسیر را دارد.

مروی ورود بخش خصوصی در این مسیر را تنها راه پیشرفت در این زمینه برشمرد و اظهار داشت: با ورود بخش خصوصی به این مرحله بسیاری از مشکلات موجود برطرف می‌شود.

وی تاکید کرد: بنا بر این صندوق‌های غیر دولتی پژوهش و فناوری با اهداف کمی و کیفی با مشارکت دولت تشکیل شده‌اند.

مدیرعامل صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری خراسان رضوی با اشاره به اهداف این‌گونه صندوق‌ها اعلام کرد: اعطای وام و تسهیلات به افراد حقیقی و حقوقی برای تکمیل دانش فنی و توسعه فناوری، تامین ریسک پذیری و صدور ضمانت نامه‌های معتبر برای پژوهش‌گران از مهم‌ترین اقدامات در این راستاست.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول