اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌امروز جمعه برگزار می‌شود

‌آزمون‌های سه‌گانه استعداد و سلامت روانی در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس مشاوره تربیتی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: آزمون‌های ‌سه‌گانه استعداد و سلامت روانی رفتاری در خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

‌آزمون‌های سه‌گانه استعداد و سلامت روانی در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جلال صداقت ‌در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون‌های سه‌گانه استرانگ شغلی، شخیص استعداد و سلامت روانی رفتاری برای دانش‌آموزان پایه اول متوسطه برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت تسهیل رشد حرفه‌‌ای و هدایت تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان است.

صداقت افزود: برنامه‌ریزی اصول در زمینه هدایت تحصیلی و شغلی مستلزم توجه به ویژگی‌های فرهنگی، نیازهای جامعه و امکانات موجود و از سوی دیگر شناخت بهتر استعدادها و علایق و توانایی‌های دانش‌آموزان است.

رئیس گروه مشاوره تربیتی اظهار داشت: برگزاری آزمون‌های نوین مشاوره‌ای با هدف بهبود کیفیت و کارآمدی نظام راهنمایی و مشاوره و نیز افزایش سطح اثربخشی فرآیند تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان پایه اول متوسطه به آزمون‌های مشاوره‌‌ای استرانگ شغلی و رغبت، تشخیص استعداد و سلامت روانی و رفتاری به صورت هماهنگ در کشور برگزار می‌شود.

صداقت افزود: این آزمون با هماهنگی معاونان پرورشی، کارشناسان حراست و مشاوره تربیتی، سنجش و ارزشیابی تحصیلی و پشتیبانی در استان خراسان انجام می‌شود.

رئیس گروه مشاوره تربیتی اظهار داشت: آزمون پرسش‌نامه رغبت تحصیلی شغلی دربردارنده 76 ماده است که در 6 قسمت سازماندهی شده است.

صداقت ضمن بیان این موضوع گفت: موضوع کلی مشاغل منعکس‌ کننده 6 تیپ واقع‌گرایی، جستجوگری، هنری، اجتماعی، متهوری و قراردادی است که نمرات این مقیاس‌ها تصویر کلی وسیعی از رغبت‌های مسیر شغلی و سبک زندگی فرد ارائه می‌دهد.

وی اظهار داشت: 30 مقیاس رغبت تحصیلی و شغلی در مقایسه با موضوعات کلی مشاغل به طور ویژه به سنجش رغبت‌های مسیر شغلی می‌پردازد.

رئیس گروه مشاوره تربیتی اظهار داشت: آزمون تشخیص استعداد شامل 11 خرده آزمون معنی واژه‌ها، استعداد کلامی، کفایت اطلاعات، مبانی ریاضی، استدلال عددی، استدلال انتزاعی و منطقی، تجسم فضایی، چرخش شکل، ترکیب قطعات و استدلال مکانیکی است و هدف از آن تشخیص استعدادهای دانش‌آموزان در حیطه‌های مختلف تحصیلی شغلی است.

صداقت افزود: در استان خراسان‌رضوی 199 حوزه پسران و 228 حوزه دختران و مجموعاً 427 حوزه آزمونی برگزار می‌شود.

رئیس گروه مشاوره تربیتی اظهار داشت: 40 هزار و 966 دانش‌آموز پسر و 47 هزار و 770 دانش‌آموز دختر مقطع اول دبیرستان از استان خراسان‌رضوی در آزمون امروز جمعه 28 بهمن‌ماه شرکت می‌کنند.

صداقت گفت: این آمار بدون احتساب دانش‌آموزان بزرگسال مقطع اول متوسطه است و ممکن است این آمار با آماری که در مدارس از این دانش‌آموزان وجود دارد، مغایرت داشته باشد و برآورد ما این است که 90 هزار دانش‌آموز مقطع اول متوسطه در این آزمون‌های سه‌گانه شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول