اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان خبر داد

اشتغال مستقیم 8500 نفر در واحدهای بسته‌بندی خرما در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی دشتستان از اشتغال مستقیم 8500 نفر در واحدهای بسته‌بندی خرما در دشتستان خبر داد.

اشتغال مستقیم 8500 نفر در واحدهای بسته‌بندی خرما در دشتستان

حسین قیصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: کشاورزی از مهم‌ترین حوزه‌های کاری در دشتستان است و در سال جهاد اقتصادی نسبت به رشد و توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان تلاش بسیار زیادی انجام گرفت.

وی افزود: در راستای تامین منابع آبی در بخش‌ها و شهرهای مختلف دشتستان تلاش مضاعفی انجام گرفت و این امر موجبات بهبود وضعیت کشاورزی را فراهم کرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان با اشاره به وضعیت تولید خرمای دشتستان خاطر نشان کرد: در سال جاری بیش از 120 هزار تن خرما در دشتستان تولید شد که بیشترین میزان تولید خرما در سطح استان بوده است.

قیصری تصریح کرد: حدود 4 میلیون اصله نخل در دشتستان وجود دارد و تمام مسئولان برای پیدا کردن بازار فروش خرما همکاری و مساعدت دارند.

وی بر لزوم گسترش صنایع بسته‌بندی خرما تاکید کرد و ابراز داشت: گسترش و تجهیز صنایع بسته‌بندی خرما سبب می‌شود که خرما با کیفیت بهتر و مناسب‌تری به دست مشتری برسد و این امر در رونق بازار خرما بسیار اثرگذار است و در سال جاری در شهرستان دشتستان در این مسیر اقدامات مهمی انجام گرفته است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان یادآور شد: ارتقای سطح کیفی بسته‌بندی‌های خرما در دستور کار این سازمان قرار دارد و برای رسیدن به این مهم، کلاس‌های آموزشی متنوعی برای مسئولان و کارگران شرکت‌های بسته‌بندی خرما برگزار شده است.

قیصری از فعالیت 24 واحد بسته‌بندی صنعتی خرما در دشتستان خبر داد و گفت: بر اساس آمار موجود در حال حاضر تعداد 800 واحد سنتی و 24 واحد صنعتی بسته‌بندی و عمل‌آوری خرما در دشتستان فعال هستند و این شهرستان بیشترین فعالیت را در امر تهیه و توزیع خرما به خود اختصاص داده است.

وی از اشتغال مستقیم 8 هزار و 500 نفر در واحدهای بسته‌بندی خرما در دشتستان خبر داد و افزود: در شرایط کنونی 8 هزار و 500 نفر از کارگران محلی در واحدهای بسته‌بندی خرما در دشتستان اشتغال دارند و این کارگران در کیفیت بخشیدن به محصول نخیلات اهتمام دارند.

قیصری بیان کرد: از همه باغداران و کشاورزان این شهرستان انتظار داریم با تلاش بیشتر برای افزایش کیفیت محصولات خود تلاش کنند تا شاهد ارتقای سطح کشاورزی دشتستان باشیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول