اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی دادگستری خراسان‌جنوبی خبر داد

افزایش پرونده‌های قاچاق مواد مخدر در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی از افزایش پرونده‌های قاچاق مواد مخدر در دادگستری خراسان‌جنوبی در 10 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش پرونده‌های قاچاق مواد مخدر در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علی باقری صبح امروز در جمع مسئولان دستگاه قضایی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در 10 ماه نخست سال جاری 2 هزار و 348 پرونده در بخش حمل مواد مخدر به دادگستری خراسان‌جنوبی وارد شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در 10 ماه نخست سال گذشته یک‌ هزار و 578 پرونده به این مجموعه ارجاع شده بود و این نشان دهنده افزایش 770 پرونده‌ای در سال جاری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آفت استان ما مواد مخدر است، گفت: امسال برای چندین سال پیاپی قاچاق مواد مخدر در صدر جرائم استان ما قرار دارد.

باقری به آمار سایر جرائم وقوع یافته در استان اشاره کرد و افزود: در 10 ماه نخست سال جاری شاهد کاهش آمار ضرب و جرح عمدی بودیم چرا که امسال 2 هزار و 641 پرونده در این بخش داشتیم و در مدت مشابه سال گذشته 2 هزار و 755 پرونده به این مجموعه ارجاع شده بود.

وی ادامه داد: هم‌چنین در سال جاری 2 هزار و 382 پرونده جرم توهین، به دادگستری ارجاع شده که نسبت به سال گذشته 462 پرونده کاهش داشته است.

*ارجاع 865 پرونده رانندگی بدون گواهینامه به دادگستری استان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی از ارجاع 865 پرونده رانندگی بدون گواهینامه در 10 ماهه نخست سال جاری به این مجموعه خبر داد و گفت: در این بخش نیز ما شاهد افزایش تعداد پرونده‌ها نسبت به سال گذشته بودیم.

باقری تصریح کرد: در جمع کل پرونده‌های وارده به دادگستری استان نیز شاهد رشد اعداد هستیم چرا که تاکنون 18 هزار و 494 پرونده به دادگستری استان ارجاع داده شده، این در حالی است که در سال گذشته 16 هزار و 731 پرونده ارجاع داده شده بود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول