اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشجویی

راه‌اندازی قطب ورزش دانشگاهی کشور در مشهد

خبرگزاری فارس: سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشجویی گفت: کمتر از شش ماه آینده قطب ورزش دانشگاهی در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی قطب ورزش دانشگاهی کشور در مشهد

علی اکبر طالب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با راه‌اندازی این قطب ورزشی گام جدیدی در ورزش‌های دانشجویی کشور به وجود خواهد آمد.

وی با تاکید بر این مطلب که این مرکز فراتر از معاونت امور دانشجویان باید عمل کند، افزود: ورزش دانشجویی یکی از مهم‌ترین بخش‌های ورزشی کشور است که باید توجه زیادی به ان شود.

رئیس پ‍ژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابراز داشت: این مرکز یک سکان دار و می‌تواند متولی ورزش دانشجویی کشور باشد.

وی با اشاره به نزدیک بودن المپیک 2012 لندن تصریح کرد: با این حال شاهد نوسانات مختلفی در ورزش کشور هستیم که سبب بروز مشکلات عدیده‌ای می‌شود.

طالب‌پور خاطرنشان کرد: برای پیشرفت در امر ورزش کشور باید این نوسانات تا حد امکان کاهش یافته تا شاهد اتفاقات مناسبی در این عرصه باشیم.

وی خواستار ایجاد نگاهی علمی مسئولان در امر ورزش دانشگاهی شد و گفت: باید برای تغییر ساختارها در امر ورزش کشور این نگاه علمی به‌وجود آید.

طالب‌پور گفت: در حال حاضر فدراسیون ملی ورزش‌های دانشجویی با حضور افراد متخصص و اساتید دانشگاهی به عنوان علمی‌ترین فدراسیون کشور مطرح است.

وی افزود: گردهمایی مشترک مدیران ورزش دانشجویی در دانشگاه فردوسی مشهد نیز یکی از علمی‌ترین گردهمایی‌های موجود در این زمینه بوده است.

رئیس پ‍ژوهشگاه تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که امروز ساختارهای ورزشی بسیار قوی شده است، تاکید کرد: همچنین این‌گونه ساختارها خیلی از مشکلات را می‌تواند مرتفع کند.

وی تنها 30 درصد از ظرفیت‌های موجود را ظرفیت‌های اصولی دانست و عنوان کرد: در سال آینده سه رویداد بزرگ ورزشی در سطح این فدراسیون اتفاق می‌افتد.

طالب‌پور تصریح کرد: برگزاری مسابقات فوتسال آسیایی با حضور بیش از 12 تیم خارجی، سومین کنگره علمی دانشگاه‌های آسیا  از جمله این موارد است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول