اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات استان همدان:

98 کاندیدا در همدان مهر تأیید گرفتند/حضور طیف‌های مختلف سیاسی

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به حضور طیف‌های مختلف سیاسی در انتخابات نهم مجلس گفت: 98 نفر در استان همدان به منظور رقابت در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شدند.

98 کاندیدا در همدان مهر تأیید گرفتند/حضور طیف‌های مختلف سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان همدان با اشاره به فعالیت‌های ستاد انتخابات در سطح استان اظهار کرد: 25 حوزه شامل هفت حوزه اصلی و 18 حوزه فرعی در سطح استان برای برگزاری امر انتخابات فعال هستند.

 

*82 درصد ثبت نامی‌‌ها در انتخابات نهم تأیید شدند

وی با بیان اینکه 133 نفر برای انتخابات نهم مجلس ثبت نام کرده‌اند، افزود: در این میان 82 درصد از افراد تأیید صلاحیت شده‌اند که این آمار در مقایسه با دوره‌های قبلی بسیار قابل توجه است.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان ادامه داد: تعداد کل داوطلبان در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، 38 نفر است که در بررسی توسط هیئت‌های اجرایی 35 نفر تأیید صلاحیت و دو نفر رد صلاحیت شده‌اند.

به گفته وی در مرحله نتایج بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت نظارت نیز از این تعداد 23 نفر تأیید صلاحیت و 13 نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند.

فامیل‌کریمی با بیان اینکه دو نفر از حوزه انتخابیه همدان و فامنین نیز اعلام انصراف کرده‌اند، ابراز کرد: بر اساس نتایج نهایی بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان 31 نفر تأیید صلاحیت و پنج نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند.

وی تعداد ثبت نام‌کنندگان در حوزه ملایر را 25 نفر خواند و ادامه داد: در این حوزه نیز 16 نفر از سوی هیئت اجرایی تأیید صلاحیت و چهار نفر رد صلاحیت شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان تأکید کرد: در مرحله ارزیابی‌های هیئت نظارت 16 نفر تأیید و دو نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این حوزه پنج نفر نیز انصراف داده‌اند، افزود: 17 نفر در حوزه انتخابیه ملایر جزو تأیید صلاحیت نهایی و چهار نفر نیز رد صلاحیت‌ها قرار دارند.

فامیل‌کریمی داوطلبان حوزه انتخابیه نهاوند را 18 نفر دانست و ابراز کرد: در مرحله نظارت هیئت اجرایی 13 نفر تأیید صلاحیت و چهار نفر رد صلاحیت شده‌اند که در ارزیابی‌های هیئت نظارت 11 نفر تأیید و شش نفر رد صلاحیت داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه یک نفر نیز در این حوزه اعلام انصراف کرده، بیان داشت: در مرحله نهایی بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان 13 نفر تأیید صلاحیت و سه نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان افزود: در حوزه انتخابیه تویسرکان نیز 26 نفر ثبت نام کرده بودند که در هئیت‌های اجرایی 24 نفر تأیید صلاحیت و دو نفر نیز رد صلاحیت شدند.

به گفته وی در هیئت‌های نظارت نیز 15 نفر در حوزه انتخابیه تویسرکان تأیید و 10 نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند که در ارزیابی‌های نهایی از سوی شورای نگهبان 22 نفر تأیید صلاحیت و پنج نفر نیز تأیید نشده‌اند.

فامیل‌کریمی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ نیز 12 نفر ثبت نام کرده‌اند، ابراز داشت: در این حوزه 10 نفر از سوی هیئت اجرایی تأیید صلاحیت و یک نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند.

وی گفت: در هیئت‌های نظارت نیز شش نفر در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ تأیید صلاحیت و چهار نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند که در نهایت از سوی شورای نگهبان هفت نفر تأیید صلاحیت و سه نفر نیز رد شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان تعداد ثبت‌نامی‌ها در حوزه اسدآباد را نیز هفت نفر خواند و ادامه داد: در هیئت اجرایی پنج نفر تأیید و یک نفر رد صلاحیت شده‌اند که این آمار در ارزیابی‌های هیئت نظارت سه نفر تأییدی و سه نفر رد شده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تأیید صلاحیت نهایی در حوزه اسدآباد از سوی شورای نگهبان چهار نفر و تعداد رد شدگان نیز یک نفر بوده است.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه انتخابیه رزن نیز هفت نفر تعداد کل ثبت نام شدگان بود، ابراز داشت: در این حوزه پنج نفر در هیئت اجرایی تأیید صلاحیت و دو نفر رد صلاحیت شده‌اند که این آمار در ارزیابی‌های هیئت نظارت سه نفر رد صلاحیت و سه نفر نیز تأیید شده بودند.

وی تصریح کرد: در این حوزه انتخابیه در مرحله نهایی بررسی شورای نگهبان چهار نفر تأیید صلاحیت و دو نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند.

فامیل‌کریمی خاطرنشان کرد: در مجموع این 133 نفر 108 نفر در هیئت اجرایی تأیید صلاحیت و 16 نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند.

 

*98 نفر برای رقابت در انتخابات نهم تأیید صلاحیت شدند

وی با بیان اینکه در بررسی‌های هیئت نظارت نیز از این تعداد 78 نفر تأیید صلاحیت و 40 نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند، ابراز کرد: در مرحله نهایی ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی شورای نگهبان نیز 98 نفر تأیید صلاحیت و 23 نفر نیز رد صلاحیت شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان در خصوص تعداد شعب اخذ رأی در حوزه‌های انتخابیه استان نیز گفت: در حوزه انتخابیه همدان و فامنین 334 شعبه اخذ رأی، در حوزه انتخابیه ملایر 190 شعبه، در حوزه انتخابیه نهاوند 141 شعبه، در حوزه تویسرکان 94 شعبه و در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ 249 شعبه سیار و ثابت در نظر گرفته شده است.

 

*1227 شعبه اخذ رأی در همدان فعال است

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه اسدآباد 97 شعبه و در رزن نیز 122 شعبه اخذ رأی خواهیم داشت، افزود: در مجموع یک هزار و 227 شعبه اخذ رأی ثابت و سیار شهری و روستایی در انتخابات مجلس نهم فعال هستند.

 

*22 هزار نفر در امر برگزاری انتخابات نهم دخیل هستند

فامیل‌کریمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 22 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و دخیل در امر انتخابات در سطح استان هستند که ساماندهی و مدیریت کارها در این زمینه انجام شده است.

وی سلامت در انتخابات، امنیت انتخابات و حضور حداکثری مردم در این امر مهم را به عنوان سه راهبرد اساسی و پیش رو دانست و گفت: به طور قطع اجرای دقیق قانون، انجام بازرسی‌های مختلف و تأمین نظارت‌ها و پذیرش آن در تحقق بحث سلامت انتخابات مثمر ثمر خواهد بود.

 

*حضور حداکثری در انتخابات زمینه‌ساز استحکام پایه‌های نظام

معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان در ادامه سخنانش حضور حداکثری مردم در انتخابات را عامل استحکام پایه‌های نظام دانست و ابراز داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اعتلای روزافزون نظام و برای مقابله با تهدیدات همه‌جانبه دشمن علیه ایران اسلامی، باید بسترساز حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

 

*همدان یک استان سیاسی و دارای تزار بالای بصیرت

وی افزود: در همین راستا استان همدان به عنوان یک استان سیاسی و دارای تراز بالایی از بصیرت و فعالیت‌های جریانات مختلف سیاسی همواره کارنامه خوبی را از خود به یادگار گذاشته که به طور قطع از این امتحان نیز سربلند بیرون خواهد آمد.

فامیل‌کریمی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه ثبت نام‌کنندگان این دور از انتخابات مجلس بیشتر از چه طیف‌های سیاسی هستند، بیان کرد: از آن جا که بنده وظیفه مسئولیت اجرایی انتخابات را بر عهده دارم و به این دلیل که نوع حضور نامزدهای انتخابات در استان بیشتر در گرایش‌های منطقه‌ای اتفاق می‌افتد و همچنین به منظور رعایت عدالت و عدم تضییع حقوق افراد، در این موضوع ورود پیدا نمی‌کنم.

 

*حضور طیف‌های سیاسی گوناگون در انتخابات نهم

وی خاطرنشان کرد: البته افراد مختلفی از طیف‌ها و گرایش‌های گوناگون سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب در انتخابات نهم کاندیدا شده‌اند به طوری که حتی در این میان نظام به دلیل عطوفت و گذشت خود، برخی از افرادی که قبل از ورود به استان اظهارنظرهای مختلفی داشته‌اند را نیز تأیید صلاحیت کرده است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان در پاسخ به سئوالی مبنی بر تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات نیز بیان داشت: طی 24 ساعت آینده وزارت کشور نسبت به اعلام قطعی آمار واجدان شرایط اقدام خواهد کرد.

 

*نظرسنجی در رابطه به تخمین میزان حضور نداشتیم

وی در پاسخ به این سئوال که درصد مشارکت مردم از نظر ایشان چگونه ارزیابی می‌شود، واقعیت امر در این است که ما در حوزه نظرسنجی ورودی نیافته‌ایم چرا که معتقدم اگر مجریان انتخابات بر امر نظرسنجی‌ها وارد نشوند نتیجه بهتری خواهد داشت چون ممکن است برخی این برداشت‌ها را نپسندند.

فامیل‌کریمی در پاسخ به این سئوال که "با توجه به عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات از یک سو و مشاهده نوسانات قیمت در جامعه از سوی دیگر، حضور مردم را چگونه ارزیابی‌ می‌کنید؟" گفت: نگاهی گذرا به لیست ثبت نامی‌ها و تأیید صلاحیت‌شدگان نشان از آن دارد که مانعی بر حضور طیف‌ها و گرایشات مختلف سیاسی در انتخابات نهم نبوده است.

 

*فضا برای شرکت جریانات مختلف در رقابت انتخاباتی باز بود

 وی تأکید کرد: برای مثال حضور کاندیداهایی از احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات چه در سطح کشور و چه در سطح استان مؤید این مطلب است که فضا برای حضور جریانات مختلف سیاسی باز بوده است.

 

*رفاهیات مبنای حضور مردم در صحنه دفاع از آرمان‌ها نیست

معاون سیاسی – امنیتی استاندار همدان در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه حضور مردم در صحنه و دفاع از آرمان‌ها و اهداف انقلاب هیچ گاه بر مبنای رفاهیات نبوده است، افزود: نمونه این مهم نیز حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن بود که مردم با تمام توان برای دفاع از نظام وارد صحنه شدند.

 

*مورد غیر قانونی از فعالیت زودهنگام انتخاباتی مشاهده نشده است

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر چگونگی رصد فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی در استان و اینکه آیا موردی یا مواردی مشاهده شده است، ضمن بیان اینکه موردی دیده نشده، ابراز کرد: البته موضوعات و مواردی بوده که به ستاد وزارت کشور و یا حوزه‌های اصلی ارجاع داده شده تا بررسی لازم در ارتباط با آن صورت گیرد که تاکنون هیچ یک از آنها به عنوان مصداق تخلف قانونی عنوان نشده است.

فامیل‌کریمی در پایان سخنانش با تأکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات، رسانه‌ها را عامل بصیرت‌افزایی در سطح جامعه خواند و خواستار ایفای این نقش به صورت مطلوب از سوی این مجموعه اطلاع‌رسانی شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول