اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست انتخاباتی در دفتر خبرگزاری فارس خراسان‌جنوبی - 4

تابعی: نماینده مجلس باید به مشکلات منطقه خود واقف باشد

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی تابعی در سلسله نشست‌های کاندیدهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دفتر خبرگزاری فارس خراسان‌جنوبی گفت: نماینده مجلس باید به همه مشکلات منطقه خود واقف باشد.

تابعی: نماینده مجلس باید به مشکلات منطقه خود واقف باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سلسله نشست‌های کاندیدهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دفتر خبرگزاری فارس خراسان‌جنوبی در نخستین روز با نشست حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی تابعی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان‌جنوبی و کاندیدای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان آغاز شد که دومین بخش از این نشست 79 دقیقه‌ای با سؤالات مختلفی همراه بود.

* نماینده باید نقاط قوت و ضعف حوزه انتخابیه‌اش را بداند

کاندیدای اصولگرای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان در مجلس، یکی از دلایل حضور خود در صحنه انتخابات را عدم برآورده شدن برخی از انتظارات مردم از نمایندگان استان عنوان کرد.

‌تابعی به بیان مهم‌ترین مؤلفه‌ انتخاب نماینده برای مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: فردی باید وارد مجلس شود که توانایی انجام کار را داشته باشد و از طرف دیگر شناخت کامل از مشکلات و نقاط قوت و ضعف حوزه انتخابیه خود را در دست داشته باشد.

* باید نمایندگان به دنبال پیگیری مصوبات باشند

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مجلس جایگاه قانون‌گذاری است، تصریح کرد:‌ حضور در مجلس نیازمند شناخت کافی فرد از قوانین و مشکلات منطقه خود است تا براساس این شناخت اقداماتی در راستای حل این مشکلات انجام دهد.

تابعی یکی از دلایل حضور خود در صحنه انتخابات مجلس را عدم برآورده شدن برخی از انتظارات مردم از نمایندگان استان عنوان کرد و گفت: به ‌عنوان مثال در سفرهای استانی هیئت‌ دولت به خراسان‌جنوبی بیش از 466 مصوبه وجود داشته که از این تعداد 101 مصوبه روی زمین مانده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های مهمی مانند پتروشیمی، فولاد و منطقه ویژه اقتصادی اجرا نشده که اگر این پروژه‌ها قابلیت اجرا در استان را نداشت، باید نمایندگان به دنبال مصوبات جایگزین می‌بودند که جبران می‌شد.

*نمی‌توانیم در مقابل مشکلات منطقه بی‌تفاوت باشیم

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان‌جنوبی در مجلس دلیل اصلی عدم پیشرفت پروژه‌هایی مانند دوبانده کردن محورهای مواصلاتی استان را انتخاب پیمانکاران غیربومی عنوان کرد و اظهار داشت: این مشکلات باید کنار هم‌دیگر دیده شود.

تابعی یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان بیرجند را بیکاری عنوان کرد و گفت: نرخ بیکاری برخی از شهرستان‌های استان ما در حالی صفر درصد است که نرخ بیکاری مرکز استان به 16 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم در مقابل مشکلات منطقه که گریبانگیر مردم است بی‌تفاوت باشیم.

*در خیلی از برنامه‌ها عقب هستیم

این کاندیدای اصولگرا با استناد به اسناد مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس این اسناد استان ما در بسیاری از شاخص‌های توسعه جزو استان‌های پایین کشور است.

تابعی ادامه داد: برنامه‌های کوتاه و بلند مدت زیادی طراحی شده و باید پای حرف‌هایی که زده می‌شود باشیم.

مشروح این نشست بعد از زمان تبلیغات کاندیداها منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول