اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوم اسفندماه برگزار می‌شود

همایش سراسری دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی در اهواز

خبرگزاری فارس: هشتمین همایش سراسری دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی از سوم اسفندماه به مدت دو روز در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار می‌شود.

همایش سراسری دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی در اهواز

دبیر هشتمین همایش سراسری دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: این همایش با حضور ۴۰۰ نفر از دانشجویان مقاطع مختلف مدیریت خدمات بهداشتی درمانی و اعضا هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور سوم و چهارم اسفندماه سال جاری در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار می‌شود.

دانیال دهقان افزود: با توجه به پذیرش سالانه حدود ۵۰۰ دانشجوی رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی در سراسر کشور و از طرفی فارغ التحصیل شدن همین تعداد دانشجو به طور سالانه، با وجود توانایی و کارآمدی دانش آموختگان رشته، آنچه شاهد آن هستیم عدم بکارگیری آن‌ها در پست‌های تخصصی مرتبط است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، ادامه داد: از این رو نیاز به هم اندیشی و همایش دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته به وضوح احساس می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا هشتمین همایش سالانه دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور در تاریخ سوم و چهارم اسفندماه سال جاری به میزبانی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز برگزار می‌شود.

دبیر هشتمین همایش سراسری دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی بیان کرد: این همایش، بزرگ‌ترین گردهمایی دانشجویان این رشته در کشور است و امید است دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، میزبان شایسته‌ای برای این گردهمایی علمی بوده و بتواند این دوره را به نقطه عطفی در تاریخچه همایش تبدیل کند.

وی با اشاره به محورهای این همایش گفت: چالش‌های اشتغال دانش آموختگان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی و بکارگیری مدیران حرفه‌ای در سازمان‌های بهداشتی و درمانی در ایران، مدیریت منابع در نظام سلامت، استانداردسازی و اعتبار بخشی در بیمارستان‌ها و مسائل حقوقی و قانونی در حیطه سلامت از جمله محورهای این همایش هستند.

وی ادامه داد: حاکمیت بالینی، دستاورد‌ها و چالش‌ها، مدیریت پسماندهای بیمارستانی، راهکارهای استفاده از نتایج تحقیقات در سیاستگذاری و برنامه ریزی نظام سلامت کشور، ارتقای مشارکت مردمی و همکاری‌های بین بخشی در حوزه سلامت، بیمه‌های سلامت، مدیریت و اقتصاد دارو، هدفمندسازی یارانه‌ها و نظام سلامت، گردشگری سلامت، اصلاحات در نظام سلامت و روش‌های نوین مدیریت بیمارستانی، پزشک خانواده، نظام ارجاع و مقابله با موانع پیش رو و عدالت و عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت نیز از دیگر محورهای این همایش هستند.

دهقان بیان کرد: در مجموع ۳۱۰ مقاله به دبیرخانه همایش واصل شد که با داوری ۵۰ نفر از اساتید از سراسر کشور در ‌‌نهایت ۱۰۴ مقاله پذیرفته شده و به همایش راه یافتند که از این تعداد ۲۷ مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه خواهند شد.

وی با بیان اینکه این همایش برای نخستین بار در اهواز برگزار می‌شود، اظهار داشت: همچنین در بخش جنبی این همایش شش کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.

دهقان با اشاره به عناوین کارگاه‌ها اضافه کرد: «اعتبار بخشی بیمارستان‌ها»، «تکنیک‌های مشاوره مدیریت»، «تکنیک‌های خلاقیت»، «حاکمیت بالینی»، «ارزشیابی اقتصادی» و «ارزیابی فناوری سلامت» عناوین کارگاه‌های این همایش هستند.

مراسم افتتاحیه این همایش ساعت هشت صبح روز چهارشنبه سوم اسفند ماه در محل تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول