اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی فرش ایران:

میزان صادرات فرش به کشور‌های مختلف به 500 میلیون دلار می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: میزان صادرات فرش به کشور‌های مختلف به 500 میلیون دلار می‌رسد.

میزان صادرات فرش به کشور‌های مختلف به 500 میلیون دلار می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدباقر آقاعلیخانی در آئین افتتاحیه ساختمان و فروشگاه شرکت سهامی فرش ایران در مشهد با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر صنعت فرش یکی از مهم‌ترین صنایع کشور در بخش اقتصادی به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر این مطلب که مسائل فرهنگی به عنوان مهمترین مشکل صنعت کشور مطرح است، تصریح کرد: باید برای رفع این مشکل کارهای زیرساختی در زمینه صنعت در کشور انجام شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه این مشکل در بخش های مختلف مانند هزینه‌ها، تولید، مصرف و پس‌انداز وجود دارد، افزود: در همین راستا باید دستگاه‌های مختلف اقدام به چاره‌اندیشی در این رابطه بکنند.

وی با ابراز تأسف از این موضوع که به دلیل مشکلات فرهنگی از تمام ظرفیت‌های خوب در صنعت کشور به ویژه در بازارهای جهانی به خوبی استفاده نشده است، ابراز داشت: در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر به تولید فرش دست‌باف در کشور مشغول هستند.

علیخانی هزینه‌های تولید هر شغل در این رشته را بسیار کمتر از سایر مشاغل دانست و یادآور شد: برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور برای هر نفر به بیش از یک صد میلیون تومان نیاز است که این رقم در بخش فرش تنها 5 میلیون تومان می‌باشد.

وی سخت و زیان‌آور بودن تولید فرش دست‌باف را از جمله مشکلات در تولید این محصول برشمرد و بیان کرد: در همین راستا برای آنان، سال آینده، بیمه‌ بافندگان این بخش به عنوان مشوق 50 درصد افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه با توجه به لزوم توجه به مسائل فرهنگی در بخش فرش، مهندسی فرهنگی صنعت فرش توسط مرکز ملی فرش ایران در حال انجام است، تأکید کرد: با این راه کار بسیاری از مشکلات فراروی این صنعت مرتفع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید به سلایق مشتریان فرش همواره توجه ویژه‌ای داشت، اعلام کرد: باید در تولید این بخش به نیاز و سلیقه‌ها توجه خاص داشت.

علیخانی متوسط عمر یک تکنولوژی در دنیا را پنج سال عنوان کرد و بیان داشت: هم‌چنین عمر یک کالا سه الی چهار سال است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول