اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه قضایی ایرانشهر خبر داد

بسته شدن پرونده قتل عمد در ایرانشهر پس از 8 سال

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه قضایی ایرانشهر گفت: با صلح دو طایفه در ایرانشهر با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره 4 و همکاری معتمدان این شهرستان، پرونده قتل عمد پس از هشت سال بسته شد.

بسته شدن پرونده قتل عمد در ایرانشهر پس از 8 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، مظفر زارع اظهار داشت: با وساطت و تلاش شورای حل اختلاف شماره چهار ایرانشهر و همکاری علما و معتمدان، اختلاف هشت ساله دو طایفه "لکی جوان و اوکاتی" به صلح و آشتی انجامید.

وی افزود: اعضای دو طایفه در نشست با شورای حل اختلاف شماره 4، بزرگان و معمتدان ایرانشهر با تلاوت قرآن کریم به اختلافات و درگیری خود پایان دادند تا از این پس در کنار یکدیگر برادرانه و دوستانه زندگی کنند.

رئیس حوزه قضایی ایرانشهر خاطرنشان کرد: این اختلاف از سال 82 که "محمدلکی جوان" در یک درگیری "شمس‌الدین اوکاتی" را به قتل رسانده بود؛ آغاز شد.

زارع اضافه کرد: با صلح دو طایفه یادشده و بخشش قاتل، پرونده این قتل نیز بسته شد.

وی گفت: اعضای شورای حل اختلاف شماره 4 ایرانشهر با تلاش بسیار در ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های مهم به ویژه قتل عمد، گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

رئیس حوزه قضایی ایرانشهر افزود: طی دو سال گذشته چهار فقره قتل که اختلافات و درگیری‌های زیادی بین طوایف ایجاد کرده بود با تلاش علما، معتمدان و شورای حل اختلاف شماره 4 به صلح و سازش انجامیده است.

زارع نقش علما، معتمدان و سران طوایف را در ترغیب مردم به صلح و سازش مؤثر دانست و بیان داشت: امنیت موجب رشد، توسعه و عمران هر منطقه می‌شود، اگر در منطقه نزاع و درگیری باشد هیچ کس احساس امنیت نمی‌کند و حاضر به سرمایه‌گذاری نیست به همین سبب علما و معتمدان طوایف همواره در ایجاد امنیت و آرامش نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول