اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه

برق مورد نیاز نفت جنوب 79 درصد افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از افزایش 79 درصدی انرژی برق مورد نیاز این شرکت در برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 1394خبر داد.

برق مورد نیاز نفت جنوب 79 درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، هرمز قلاوند ظهر امروز در افتتاحیه سومین کنفرانس اصلاح و بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی گفت: میزان برق مصرفی این شرکت در سال 1389 در مجموع 425 مگاوات بود و برآورد می‌شود با توجه به احداث واحدهای جدید و توسعه واحدهای موجود این میزان در پایان سال 1394 به 759 مگاوات افزایش یابد.

وی افزود: هم اکنون شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای تامین برق مراکز و تاسیسات خود در شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز کارون، مارون، گچساران، آغاجاری و مسجدسلیمان با شرکت‌های برق منطقه‌ای با مجموع دیماند 425 مگاوات قرارداد اشتراک برق دارد.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار داشت: با توجه به تعداد پروژ‌های در دست اجرا این ارقام در سال‌های آینده به مراتب افزایش خواهد داشت.

قلاوند با اشاره به لزوم پایداری شبکه تامین برق واحدهای نفت و گاز افزود: از سال‌های گذشته فعالیت‌های زیادی به عمل آمده و در راستای تامین پایدار برق مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی تعریف و اجرا شده است به گونه‌ای که درصد شاخص خاموشی‌های برق در حوزه عملیاتی این شرکت از 46 صدم درصد در سال 1385 به 27 صدم درصد در سال 1389 کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اضافه کرد: انتظار می‌رود با اجرای پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های تامین برق، برق‌رسانی و توزیع برق در سال‌های آینده شاهد کاهش قابل ملاحظه درصد خاموشی‌ها باشیم.

قلاوند با اشاره به وجود یک‌هزار و500 حلقه گاز، افزود: درصورتی که برق قطع شود جریان نفت هم قطع خواهد شد و طبق ارزیابی به عمل آمده هر ساعت قطعی برق در یک حلقه چاه معادل یک میلیون تومان ضرر برای اقتصاد ملی خواهد داشت.

نایب رییس سومین کنفرانس اصلاح و بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی در ادامه با اشاره به کاهش ذخایر نفت و گاز در آینده، گفت: با این وصف لزوم افزایش فعالیت به منظور بهینه‌‌سازی مصرف برق و استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر بیش از پیش احساس می‌شود و لازم است که فعالیت‌های کار‌شناسان و متخصصان به این سمت و سو سوق داده شود.

سومین کنفرانس سراسری اصلاح و بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی امروز سه‌شنبه (دوم اسفند) با پیام وزیران نفت و نیرو به میزبانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در اهواز آغاز به کار کرد.

این کنفرانس از سوی انجمن مهندسین برق و الکترونیک شاخه خوزستان با همکاری دانشگاه شهید چمران در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) در شهرک نفت برگزار و به مدت دو روز ادامه دارد. 

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول