اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنایع هوا فضا وزارت دفاع:

پژوهشکده فناوری هوا فضا دانشگاه تبریز افتتاح شد

خبرگزاری فارس: پژوهشکده فناوری هوا فضا، مدیریت فناوری و بورس طرح‌های پژوهشی با حضور معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان صنایع هوا فضا وزارت دفاع و جمعی از مسئولان و دانشگاهیان در دانشگاه تبریز افتتاح شد.

پژوهشکده فناوری هوا فضا دانشگاه تبریز افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمد مهدی‌نژاد نوری معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در این آیین با اشاره به دستاوردهای علمی کشورمان در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب تولید علم و فناوری در کشورمان شتاب بیشتری داشته، به طوری که هم‌اکنون کشورمان در تولید علم رتبه اول در منطقه را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر انتشار مقالات و تولیدات علمی کشورمان در نشریات خارجی، 600 نشریه علمی و پژوهشی نیز در کشورمان منتشر می شود که اگر این تولیدات علمی را محاسبه نماییم قدرت تولید علمی ایران بیش از اینها است و اگر رشد علمی کشور را بر اساس مقالات طبقه‌بندی کنیم قطعا جزو 10 کشور اول دنیا هستیم.

مهدی‌نژاد نوری با بیان اینکه امروز در کشورمان به تولیدات علمی کاربردی توجه ویژه می‌شود، یادآور شد: وزارت علوم مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها را مکلف کرده که 50 درصد تولید علم خود را کاربردی و با توجه به نیاز جامعه انجام دهند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به افتتاح پژوهشکده فناوری هوا فضا در دانشگاه تبریز گفت: با ایجاد این پژوهشکده دانشگاه تبریز و عقد قرارداد با بخش صنعت در اجرای پروژه های تحقیقاتی سرآمد سایر دانشگاه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها باید وارد عرصه کارآفرینی شده و در کنار آن تمدن‌سازی کنند، اظهار کرد: دانشگاه‌های ایران اسلامی باید به عنوان الگویی برای دانشگاه‌های جهان مطرح شوند. 

مهدی‌نژاد نوری با بیان اینکه با اجرای طرح های تحقیقاتی در این پژوهشکده این منطقه و به خصوص این دانشگاه به عنوان یک قطب اساسی توانمند برای کشورمان شناخته خواهد شد، تصریح کرد: در این راستا از اساتید و محققان این دانشگاه می خواهیم برای پیشبرد اهداف مورد نظر به این پژوهشکده کمک کنند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول