اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز

مسابقات قرآن کریم در دانشگاه پیام نور اراک آغاز شد

خبرگزاری فارس: دوره مقدماتی شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشگاه پیام نور اراک از امروز آغاز شد.

مسابقات قرآن کریم در دانشگاه پیام نور اراک آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رئیس دانشگاه پیام نور اراک صبح امروز در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات بیان داشت: قرآن راهگشای زندگی بشریت است و هر چه انسان با این کلام خدا بیشتر مانوس شود راه کمالات انسانی را  زودتر خواهد پیمود.

مصطفی یوسفی‌راد افزود: کتاب قرآن بهترین وسیله برای شناخت خود و خداست که باید از این معجزه الهی برای شناخت هرچه بیشتر خود و خدا بهره گرفت.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید با تلفیق آموزه‌های بلند قرآنی با درس و زندگی در پیمودن مسیر کمالات عالی انسانی گام‌‌های محکم‌تری بردارند، تصریح کرد: قرآن کریم از همان ابتدای نزول بر پیامبر(ص) نقش مهمی در تولید علم و پیشرفت بشریت داشته است و با طرح کردن علم و عالم درنخستین سوره خود مسیر حرکت پیشرفت انسان‌ها را مشخص کرده است.

رئیس دانشگاه پیام نور اراک گفت: آنچه گم شده بشریت امروز است، اخلاق است، چرا که علم بدون اخلاق ارزش و جایگاهی ندارد و قرآن کریم راهنمای بسیار خوبی در کسب فضائل اخلاقی است.

دوره مقدماتی شانزدهمین دوره مسابقات قران کریم دانشگاه پیام نور از امروز با حضور 80 نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور اراک در دو بخش کتبی و پژوهشی برگزار شد.

برگزیدگان این دوره از رقابت‌ها به مرحله استانی مسابقات که 18 اسفند ماه در سه بخش پژوهشی، کتبی و شفاهی و با حضور دانشجویان و اساتید و کارکنان دانشگاه‌های پیام نور سراسر استان در خمین برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

بخش شفاهی این مسابقات در رشته‌های قرائت، تحقیق، ترتیل و حفظ 5 جزء، 10جزء، 20 جزء و کل قرآن برگزار می‌شود.

در بخش کتبی نیز مسابقات در رشته‌های ادبی شامل شعر، داستان‌نویسی و  نمایشنامه‌نویسی با موضوع قرآن و عترت، هنری شامل خوشنویسی، طراحی و نقاشی، سرود و نغمه‌های قرآنی، تواشیح، نماهنگ و بلوتوث، عکس و تذهیب قرآن برگزار می‌شود.

  در بخش پژوهشی نیز فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با قرآن و عترت، مقاله‌ با موضوع قرآن و عترت، نر‌م‌افزار قرآن و عترت و وبلاگ‌نویسی قرآنی مورد داوری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول