اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر ارشاد در امور قرآنی:

4 هزار مجوز موسسات قرآنی در کشور صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی از صدور چهار هزار مجوز قرآنی تا سال آینده در کشور خبر داد.

4 هزار مجوز موسسات قرآنی در کشور صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حجت‌الاسلام حمید محمدی ظهر امروز در جمع مدیران موسسات قرآنی گیلان فعالیت‌های قرآنی در دولت و نهم را قابل قدردانی دانست و اظهار داشت: قبل از دولت نهم فعالیت قرآنی وجود نداشت اما دولت نهم به امر قرآن توجه کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با فراز و نشیب‌های بودجه قرآنی مواجه هستیم افزود: یک میلیارد و 700 میلیون تومان به ارشاد تعلق گرفته که یک سوم این بودجه به فعالیت‌های قرآنی اختصاص دارد.

رئیس مرکز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در بحث صدور مجوزهای موسسات قرآنی خاطنشان کرد: در سال 88 تعداد 182 مجوز صادر شده بود که امروز به یک هزار و 200 مجوز رسیده و تا سال آینده این تعداد به چهار هزار مجوز می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ موسسات قرآنی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است افزود: نواقص و بررسی پرونده‌های صدور مجوز باید در استان‌ها انجام شود تا صدور مجوز در مرکز با مشکلی مواجه نشود.

محمدی روند صدور مجوزها را کاملا جهشی عنوان کرد و اذعان داشت: تمام انجمن‌های قرآنی در استان‌ها تعطیل شدند و روند مجوز موسسات قرآنی به صورت جهشی انجام می‌شود.

وی در بحث فعالیت‌های قرآنی نابینایان اظهار داشت: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تهران یک غرفه به عنوان نابینایان کشور ایجاد می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: برای چاپ قرآن ویژه نابینایان و مفاتیح و کتاب‌ دعاهای مهم اقدام‌های اساسی صورت گرفته و به‌زودی چاپ و در سطح کشور توزیع می‌شود.

وی از برگزاری اجلاس بین‌المللی معلولان و نابینایان جهان اسلام در تهران خبر داد و یادآور شد: جلساتی در این راستا با سفرا انجام شده و به‌زودی این اجلاس در کشورمان برگزار می‌شود.

محمدی با تصریح بر اینکه ستاد راهبری طرح ملی قرآن کریم در بخش حفظ تشکیل شده است اذعان داشت: سه قرارگاه آموزش قرآنی نیز ایجاد می‌شود.

این مسئول آموزش و پرورش را مسئول آموزش قرآن 12.5 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش مسئول آموزش عمومی کل کشور نیست.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول