اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز امسال صورت می‌گیرد

نظارت 836 بازرس بر مراکز اقامتی کردستان

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: از اول اسفندماه جاری تا 15 فروردین‌ماه سال آینده به مدت 45 روز 836 بازرس بر مراکز اقامتی و تفریحی در تعطیلات نوروز امسال نظارت خواهند کرد.

نظارت 836 بازرس بر مراکز اقامتی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج فرزام بیدارپور ظهر امروز در ششمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در ستاد دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اظهار داشت: در اجرای طرح بسیج نوروزی سال گذشته 74 اکیپ بازرسی به صورت شبانه‌روزی کار نظارت و بازرسی بر مراکز اقامتی و تفریحی استان را در ایام تعطیلات نوروز بر عهده داشتند.

وی بیان داشت: در اجرای طرح بسیج نوروزی، نوروز گذشته 114 هزار نفر ساعت بازرسی و نظارت بر اماکن و مراکز اقامتی و تفریحی استان انجام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه بیان داشت: نوروز گذشته در اجرای طرح بسیج نوروزی 14 تن مواد غذایی فاسد و غیرمجاز ضبط شد و در این راستا با 133 دستفروش نیز برخورد قانونی شد.

بیدارپور در ادامه به اقدامات انجام شده در طرح بسیج نوروزی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این راستا 120 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی استان انجام شده که از این میزان 84 مورد آن مطلوب و 46 مورد دیگر آن نامطلوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح بسیج نوروزی 2 هزار و 717 مورد نمونه‌برداری میکروبی از آب شرب انجام شده، تصریح کرد: همچنین 35 هزار و 224 مورد کلرسنجی از آب شرب استان در این ایام انجام شد که 34 هزار و 631 مورد آن مطلوب بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: در تعطیلات نوروز سال گذشته از 16 هزار و 186 مرکز توزیع و عرضه مواد غذایی استان یک‌هزار و 963 مورد بازدید انجام شد که از این میزان 98 مورد از آنان به دادگاه مراجعه، 12 مورد تعطیل و پلمپ و برای دو هزار و 400 نفر نیز کارت پزشکی صادر شد.

بیدارپور به فعالیت 87 اماکن بین راهی در استان اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروز گذشته 293 مورد بازدید از این مکان‌ها صورت گرفت که 20 مورد آنها به دادگاه معرفی و برای 28 نفر کارت معاینات پزشکی صادر شد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت سه هزار و 586 اماکن عمومی در استان، گفت: در نوروز گذشته 2 هزار و 312 مورد بازدید انجام گرفت که 4 نفر به دادگاه معرفی شدند و سه مکان متخلف نیز پلمپ و برای 366 نفر نیز کارت معاینات پزشکی صادر شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه بر همکاری و هماهنگی فرمانداری‌ها و ادارات و سازمان‌های مختلف با این دانشگاه در اجرای طرح بسیج نوروزی تاکید و خواستار آمادگی همه جانبه آنان در این ایام شد.

بیدارپور از شهرداری‌های استان خواست در این ایام نسبت به جلوگیری از فعالیت دستفروشان مواد غذایی حساس در نقاط پر تردد و شلوغ، حفظ موارد بهداشتی شامل سرویس‌های بهداشتی، جمع‌آوری زباله و تامین آب شرب در ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافربری اقدام کنند.

وی جلوگیری از کشتار غیرمجاز و فروش و عرضه مرغ زنده در غذاخوری‌ها و اماکن بین راهی را از اداره‌کل دامپزشکی کردستان در تعطیلات نوروز امسال خواستار شد.

وی همچنین خواستار نظارت و همکاری بیشتر سازمان آب و فاضلاب استان در خصوص کلرزنی مرتب آب شرب و پیگیری اتفاقات و ترمیم شکستگی‌ها و همکاری مجامع امور صنفی با مراکز بهداشت سطح استان در تعطیلات نوروز امسال شد.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول