اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبر داد

فعالیت 60 مرکز و موسسه قرآنی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از فعالیت 60 مرکز و موسسه قرآنی در استان زنجان خبر داد.

فعالیت 60 مرکز و موسسه قرآنی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی شامگاه پنجشنبه در دیدار جامعه قرآنی استان زنجان با امام جمعه زنجان، اظهار داشت: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری تاکیدات بسیاری بر سامان‌دهی و سازمان‌دهی و تشکیل جبهه فرهنگی در کشور داشته‌اند.

وی تصریح کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری اگر جامعه‌ای در همه حوزه‌ها جلودار باشد، اما در حوزه فرهنگ توفیقاتی کسب نکند، این توفقیات بی‌نتیجه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه اقتدار نظام در اقتدار فرهنگی است، افزود: فرهنگ با محوریت قرآن و سیره اهل بیت (ع) محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان در حوزه‌های مختلف فرهنگی اقدامات خوبی را آغاز کرده است، یادآور شد: استان ظرفیت‌های مطلوب قرآنی دارد و از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه فعالیت‌ها استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به فعالیت 60 مرکز و موسسه قرآنی بیان داشت: یک هزار و 500 مربی قرآنی متخصص نیز در استان فعالیت می‌کنند.

وی بیان داشت: موسسه دارالقرآن کریم زنجان به عنوان یکی از مراکز مهم کشور و منطقه فعالیت‌های قرآنی را توسعه داده و برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در این زمینه دارد.

حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان بیان داشت: با اجرای این طرح 500 هزار بی‌سواد و کم سواد قرآنی، قرآن خوان می‌شوند.

وی تشکیل شورای عالی قرآنی را از فعالیت‌های مهم استان در این زمینه عنوان کرد و گفت: این شورا در قالب کمیته‌های تبلیغات، آموزشی و پژوهشی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه 300 نفر در زمینه حفظ 10 جزء قرآن و بالاتر در استان فعال هستند، افزود: 45 نفر نیز حافظ قرآن در استان هستند.

وی از فعالیت 10 استاد برتر کشوری در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: یک حافظ بین‌المللی قرآن نیز در استان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/غ20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول