اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

انتخابات نماد حرکت آگاهانه ملت در پشتیبانی نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ایلام گفت: انتخابات نماد حرکت آگاهانه ملت در پشتیبانی نظام است.

انتخابات نماد حرکت آگاهانه ملت در پشتیبانی نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات جمهوری اسلامی ایران برخلاف برخی ممالک غربی هرگز تشریفاتی و نمایشی نیست، بلکه حضور در انتخابات ریشه در اعتقادات عمیق دینی ملت دارد. 

وی ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات جایگاه بین‌المللی و تاثیرگذاری ایران در تحولات منطقه و جهانی را تثبیت می‌کند و اقتدار نظام اسلامی و انقلاب را روزافزون خواهد کرد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات تعیین سرنوشت خود بوده و پشتوانه‌ای محکم برای استمرار و حرکت مقتدرانه نظام اسلامی در نیل به اهداف و آرمان‌های امام، رهبری و شهیدان عزیز است.

لطفی تصریح کرد: با توجه به اینکه این انتخابات نخستین مشارکت و حضور مردم پس از فتنه 88 است باید حضور مردم باشکوه‌تر و چشمگیرتر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: از سوی دیگر استکبار جهانی به ویژه سران رژیم امریکا، رژیم صهیونیستی، حکام فاسد برخی کشورهای غربی آل سعود و آل خلیفه به دنبال تکرار فتنه 88 و ایجاد چالش در انتخابات مجلس هستند.

وی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی در صدد فتنه‌انگیزی و طراحی مسائلی از قبیل حضور کمرنگ مردم در انتخابات و القای توهم جدایی مردم با رهبری و نظام هستند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اما به فضل الهی ملت با بصیرت ایران با شرکت گسترده در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حماسه دیگری همانند حماسه بهت‌‌انگیز 22 بهمن خلق خواهند کرد و بار دیگر توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به انتخاب افراد اصلح در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بدون تردید مهمترین نشانه صلاحیت کاندیداها علاوه بر تقوا و ولایت‌مداری، اعتقاد به مبانی انقلاب و نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: تلاش برای شناخت فرد لایق و اصلح تکلیف شرعی است و با توجه به تعدد داوطلبین و نامزدها شناخت یقینی برای عموم مردم معمولا حاصل نمی‌شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: باید برای شناخت نامزدهای انتخابات به افراد خبره و مورد وثوق و اطمینان رجوع کرد، افراد با تقوا،صالح و مورد وثوق مردم معمولا به دور از جناح‌بندی‌ها، قوم‌گرایی و قبیله‌گرایی بلکه بر اساس تکلیف شرعی عمل می‌کنند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به هشت اسفند سالروز تاسیس امور تربیتی اشاره کرد و افزود: نظام تربیتی اسلام که مبتنی بر نظام وحیانی و تعالیم و آموزه‌های پیامبر اسلام و امامان معصوم است بهترین روش در زمینه تربیت فرزندان است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول