اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم:

وعده‌های غیرممکن انتخاباتی موجب یأس مردم می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار قم گفت: برخی نامزدهای انتخاباتی وعده‌هایی می‌دهند که عملی نبوده و موجب یأس مردم می‌شود.

وعده‌های غیرممکن انتخاباتی موجب یأس مردم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالسعید حقیقی مقدم در همایش روز مهندسی و خواجه نصیرالدین طوسی که ظهر امروز در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار کرد: روز مهندس الهام‌بخش توجه افکار عمومی جامعه به دانش فنی فرزندان این مرز و بوم است.

وی بهره‌مندی از دانش‌ فنی و مهندسی را نماد توسعه و پیشرفت دانست و افزود: در سال‌های اخیر شاهد رویکرد جامعه به این حوزه هستیم زیرا شرایط امروز ایران دارای تفاوت‌های آشکاری با دهه‌های گذشته است.

فرماندار قم با اشاره به تلاش مهندسان به منظور ارائه خدمات جدید به جامعه گفت: آنچه امروز به عنوان الفبای زیست‌گاه‌های بشری در دنیا به عنوان یک توجه و تلاش جدی در جامعه بشری جایگاه‌ خود را یافته،‌ بهره‌گیری از اذهان خلاق مهندسین است.

وی ادامه داد: استان قم در حال پیشرفت بوده و به دنبال جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته است که این مسئله اقبال عمومی مردم را نیز در پی داشته است.

حقیقی مقدم با بیان اینکه قم به کارگاه بزرگ سازندگی در کشور تبدیل شده است ابراز کرد: هیچ‌گاه قم تا این اندازه در مسیر توسعه نبوده زیرا اختصاص بودجه‌های فراوان عمرانی طی سال‌های اخیر قابل مقایسه با دیگر دوره‌ها حتی ادوار پس از انقلاب نیست.

فرماندار قم از توجه ویژه دولت به توسعه عمرانی قم خبر داد و افزود: امروز استان قم در رتبه نخست کشور در مسکن مهر بوده و پروژه‌های اثرگذار دیگری نیز مانند کمربند ریلی، فرودگاه بین‌المللی قم و توجه به هسته مرکزی شهر در حال انجام است.

وی میدان بزرگ امام خمینی(ره) و بهره‌برداری از طرح‌های گسترده عمرانی در اطراف حرم مطهر را نمونه‌ای از تلاش مهندسان و مدیریت صحیح دانست و گفت: استاندار قم نیز توجه ویژه‌ای به طرح‌های عمرانی داشته و در این خصوص تلاش زیادی انجام داده است.

حقیقی مقدم به ساخت دو بیمارستان بزرگ در مناطق مختلف قم اشاره کرد و ادامه داد: هیچ‌ پروژه دولتی بدون نگاه و اراده مهندسان ساختمان قابل اجرا نیست.

فرماندار قم سیمای شهری قم را نیازمند توجه به معماری ایرانی اسلامی دانست و اظهار کرد: بیداری اسلامی منطقه از قم و حوزه‌های نورانی علمیه این شهر نشأت گرفته است و اکنون مورد عنایت سایر مسلمانان نیز قرار دارد.

وی گفت: نباید برای اجرای پروژه‌های شهری به دستاوردهای غربی نیازمند باشیم بنابراین ظواهر امر باید در تمام تاسیسات شهری رعایت شده و خلاقیت مهندسان و معماران در این میان تاثیر بسزایی دارد.

حقیقی مقدم با اشاره به ضرورت توسعه عمرانی قم خاطرنشان کرد: سیمای شهر قم زیبنده مردمی آگاه،‌ روشن‌بین و بافرهنگ بوده و باید با الهام از فرهنگ اسلامی و بومی صورت گیرد.

فرماندار قم به فرصت تبلیغاتی نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: نقش نخبگان در عرصه آگاه‌سازی جامعه بسیار زیاد است و مهندسان نیز از جمله اثرگذارترین افراد کشور هستند.

وی نگاه نخبگان را موجب اعتلای همه‌جانبه کشور در آینده دانست و تصریح کرد: چنانچه نخبگان و بزرگان جامعه مردم را به درستی راهنمایی کنند آنگاه هر کس با هر شرایطی امکان ورود به مجلس را نخواهد داشت زیرا کسانی که دارای بنیان‌های روشن هستند، انتخاب‌گران خوبی نیز خواهند بود و اسیر بعضی وعده‌های عوامانه نمی‌شوند.

حقیقی مقدم با اشاره به برخی تبلیغات با آدرس اشتباه گفت: در هیچ کجای دنیا مجریان و قانون‌گذاران به جای یکدیگر منصوب نمی‌شوند و در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز وظایف نمایندگان مجلس به روشنی مشخص شده است اما بعضی نامزدهای مجلس شورای اسلامی وعده‌هایی چون ساخت پل، مدرسه و جاده می‌دهند در حالیکه وظیفه نمایندگان مجلس تصویب قوانین و چشم‌اندازهایی است که سبب اجرای طرح‌های عمرانی شود.

فرماندار قم با بیان اینکه برخی وعده‌ها موجب یأس مردم می‌شود خاطرنشان کرد: بعضی وعده‌ها هیچ‌گاه عملی نشده و سرخوردگی مردم را در پی خواهد داشت بنابراین نخبگان نقش آگاهی‌بخشی به دیگران را داشته و باید مردم را در مسیر انتخاب آگاهانه و تحلیل و بیان ویژگی‌‌ها و شرایط آرمانی کاندیداها هدایت کنند.

وی با تاکید بر رشد آگاهی‌های عمومی متناسب با مدارک تحصیلی جامعه افزود: انتخاب عوامانه با وجود تحصیلات عالی،‌ همخوانی ندارد.

حقیقی مقدم انتخاب اصلح را حاصل آگاهی‌های مردم دانست و گفت: در استان قم رقابت تنگاتنگی به منظور راه یافتن به مجلس وجود دارد زیرا 45 نامزد برای این امر وجود داشته و تنها سه کرسی در اختیار نمایندگان قم قرار خواهد گرفت.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: قم نیازمند نظارت قانون‌مند در چارچوب قوانین است بنابراین انتخاب آگاهانه نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی ضروری است.

وی در ادامه از اجرای چندین طرح عمرانی بزرگ در استان قم خبر داد و گفت: در مجموعه فضاهای عمرانی قم در سال جاری، پردیسان وارد حوزه اجتماعی شده و تلاش مسئولین و مهندسان در ایجاد چنین فضایی بسیار چشمگیر است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول