اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

تخریب نامزدان انتخاباتی اثر منفی در جامعه می‌گذارد/ ما به دنبال دموکراسی غربی‌ها نیستیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان با تاکید بر اینکه تخریب نامزدان انتخاباتی اثر منفی در جامعه ایجاد می‌کند،گفت: تخریب مسلمان از نظر اسلام درست نیست و نامزدهای انتخاباتی با این کار نمی‌توانند اعتماد مردم را جلب کنند.

تخریب نامزدان انتخاباتی اثر منفی در جامعه می‌گذارد/ ما به دنبال دموکراسی غربی‌ها نیستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در نماز جمعه این هفته شهرستان که در مسجد جامع برگزار شده بود، اظهار داشت: در شهرستان گلپایگان و خوانسار11نفر کاندید انتخابات مجلس نهم شدند که از این تعداد پنج نفر از فیلتر شورای نگهبان عبور کردند و تایید صلاحیت شدند.

وی افزود: بحث انتخابات همیشه با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه است و منطقه ما نیز از این امر مستثنی نبود و شکی به این دو شهر وارد شد که برخی انصراف دادند و برخی تایید صلاحیت نشدند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان با بیان اینکه اگر شخصی تایید صلاحیت نشده به این معنا نیست که در کارها و امور دیگر صلاحیت ندارد، افزود: نظر شورای نگهبان اقتدار نظام را نشان می‌دهد و ربطی به موقعیت افراد ندارد؛ به نظر شورای نگهبان این شخص برای وکیل بودن مردم شرایط لازم را بر اساس معیارها احراز نکرده است، اما باید همواره مورد احترام مردم و جامعه قرار گیرد. 

وی ادامه داد: برای انتخاب فرد اصلح باید شناخت و آگاهی معیار قرار گیرد و این امر با شرکت در مجالس و محافل سخنرانی و پرس و جو از افراد معتمد و بزرگان میسر می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه کاندیداها تنها خودشان را معرفی کنند و از تخریب افراد دیگر بپرهیزند، گفت: تخریب مسلمان از نظر اسلام درست نیست و با این کار نمی‌توانند اعتماد مردم را جلب کنند، بلکه تخریب نامزدهای انتخاباتی اثر منفی در جامعه ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی باید بر اساس واقعیت‌هایی که هست با مردم صحبت کنند، چرا که مردم هوشیار هستند و وعده‌های دور از انتظار را به خوبی درک می‌کنند.

امام جمعه گلپایگان همچنین به دیگر اخلاق انتخاباتی اشاره کرد و افزود: کاندیداها از تحلیل‌های غلط و مأیوس‌کننده پرهیز و از نشر شایعه‌ها و مسموم کردن فضای جامعه خودداری کنند.

وی بیان داشت: دشمن درصدد کم‌رنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رای است، اما ملت ایران با شهدا و امام شهدا و رهبر معظم انقلاب عهد و پیمان بسته است که حضور چشمگیر و حداکثری در انتخابات داشته و فتنه و نیرنگ دشمنان را خنثی کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: ما به دنبال دموکراسی غربی‌ها نیستیم، بلکه با انتخابات مردم سالاری دینی و دموکراسی تبلور پیدا می‌کند و صحنه‌ای برای شعور اجتماعی و اعتلای کشور ایجاد می‌شود.سرنوشت یک ملت به دست خودش در انتخابات مشخص می‌شود و ساختارهای جدید برای ادامه راه امام (ره) و شهیدان پدید می‌آید.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول