اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی البرز تأکید کرد

ضرورت توجه به رفع نیازهای کشاورزی البرز

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز بر ضرورت توجه و رفع نیازهای کشاورزی این استان تأکید کرد.

ضرورت توجه به رفع نیازهای کشاورزی البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد، علی‌اصغر منصور خاکی ظهر امروز در نشستی با کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد اظهار داشت: البرز یکی از استان‌های مهم کشور در زمینه تولیدات کشاورزی است که می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی نیز محسوب شود.

وی ادامه داد: در این راستا و برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید در رفع مشکلات و کمبودها در زمینه کشاورزی تلاش شود.

این مسئول گفت: ارائه امکانات، آموزش و تربیت نیروهای متخصص در این زمینه نیز می‌تواند در توسعه صنعت کشاورزی موثر باشد.

منصور خاکی تأکید کرد: یکی از نیازهای استان البرز در زمنیه کشاورزی نیاز این استان به پایانه صادراتی برای محصولات کشاورزی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به این که کشاورزان استان البرز در ردیف برترین تولید کنندگان نمونه کشوری قرار دارند ایجاد پایانه صادراتی برای محصولات کشاورزی در این استان امری مهم و اساسی به شمار می‌رود.

به گفته این مسئول همچنین استان البرز در بخش صادرات تره‌بار و صیفی نیز دارای رتبه اول کشور بوده که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کشاورزی البرز به شمار می‌رود.

منصور خاکی ادامه داد: استان نوپای البرز برای توسعه و پیشرفت بیشتر به ویژه در بخش کشاورزی نیازمند توجه ویژه مسئولان بوده لذا با توجه به وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این بخش در البرز مسئولان باید اهتمام ویژه‌ای را به این استان داشته باشند.

وی وجود سردخانه‌های پیشرفته و تولید محصولات کیفی را در این استان یکی از مهم‌ترین توانایی‌های بخش کشاورزی البرز عنوان کرد و افزود: این استان در بخش صادرات توانسته رتبه برتر را کسب کند این در حالیست که تنها در بخش صادرات از 30درصد ظرفیت و توانمندی‌های این بخش استفاده می‌شود.

منصور خاکی در پایان گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این استان با رفع موانع و ارائه امکانات و تخصیص اعتبارات می‌توانیم بیش از گذشته بخش کشاورزی استان را با تحول و توسعه مواجه کنیم و در زمینه اشتغالزایی نیز گام برداریم.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول