اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان ‌شرقی:

کارگران قالی و فرش بدون کارفرما بیمه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان ‌شرقی گفت: کارگران قالی و فرش بدون کارفرما بیمه می‌شوند.

کارگران قالی و فرش بدون کارفرما بیمه می‌شوند

صفر امانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهربان، با اشاره به نام و برند برتر مهربان در زمینه فرش دستباف، حمایت از فرش دستباف را حمایت از تولید و اشتغال عنوان کرد و افزود: فرش دستباف به عنوان یکی از برترین صنایع دستی ایران نقش مهمی در توسعه و افزایش صادرات غیرنفتی دارد.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان‌ شرقی گفت: استادکاران و کارگران قالی و فرش دستباف بدون کارفرما و با کارفرما، شاغل در کارگاه‌های خانگی تک‌باف یا زیرپوشش تعاونی‌های قالی و فرش مجتمع‌های کوچک و بزرگ مربوطه همچنین شاغلان صنایع دستی خانگی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند و 20 درصد سهم دولت و هفت درصد سهم بیمه شده خواهد بود.

امانی با اشاره به عنایت‌های ویژه دولت نهم و دهم به هنر صنعت فرش دستباف به ویژه در زمینه گسترش فضای نمایشگاهی و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، مجلس شورای اسلامی را پناهگاه و سنگر قابل اعتماد هنرمندان فرش دستباف عنوان کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر در سایه عنایت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی گام‌های مثبتی در زمینه حمایت از قشر زحمتکش قالیبافی برداشته شده است و اجرایی شدن طرح بیمه اجتماعی قالیبافان گامی مهم در زمینه حمایت از قشر زحمتکش و هنرمند قالیبافان است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف روستایی استان آذربایجان‌ شرقی با اشاره به تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حمایت از هنرمندان فرش دستباف تصریح کرد: در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هنرمندان فرش دستباف مسئولیت خطیری در تعیین سرنوشت خود دارند و در وهله اول با حضور گسترده و یکپارچه پای صندوق‌های رای به ندای رهبری لبیک می‌گویند و به جهانیان نشان می‌دهند  که فعالان عرصه تولید و اقتصاد در ایران اسلامی به نظام  رهبر و انقلاب خود بسیار علاقه دارند و از حق مشارکت در تعیین سرنوشت خود صیانت می‌کنند.

وی تاکید کرد: حضور جامعه هنرمندان فرش دستباف، ارکان و اعضای تشکل‌های فرش دستباف روستایی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی چشمگیرتر و گسترده‌تر از هر زمان دیگری خواهد بود.

امانی با اشاره به شور و شوق مردم برای حضور گسترده در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: 12 اسفند برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم می‌خورد و در این میان هنرمندان فرش دستباف در صف اول رای‌دهندگان خواهند بود.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف روستایی استان آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر صیانت از خون شهدا افزود: امروز ایران اسلامی در موقعیت حساسی قرار دارد و حضور گسترده مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی را زمین‌گیر خواهد کرد و جهانیان متوجه این حقیقت خواهند شد که هرقدر ایران اسلامی بیشتر در تحریم قرار گیرد بیشتر پیشرفت خواهد کرد.

امانی در ادامه با اشاره به آمادگی ارکان و اعضای تشکل‌های فرش دستباف به ویژه هنرمندان زحمتکش فرش دستباف روستایی برای حضور گسترده در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولویت کاری اصلی مدیریت فرش دستباف روستایی استان آذربایجان ‌شرقی تشویق و ترغیب مردم به ویژه قالیبافان به حضور گسترده در پای صندوق‌های رای است و در مرحله بعدی هر کاندیدایی که در رابطه با فرش دستباف برنامه مدون و ویژه‌ای داشته و یا کارنامه عملکرد مثبتی در زمینه فرش دستباف داشته باشد قطعاً مورد حمایت خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف روستایی استان آذربایجان‌ شرقی تاکید کرد: اتحادیه فرش دستباف روستایی استان آذربایجان ‌شرقی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تلاش خواهد کرد تا گزینه‌هایی را انتخاب و به مجلس بفرستد که اصلح‌ترین باشند ضمن آنکه نگاه آنان به فرش دستباف نگاه مهربانانه توام با شناخت و آگاهی دقیق از وضعیت هنر صنعت فرش دستباف و قشر زحمتکش قالیباف باشد.

انتخای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول