اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

شرکت بالغ بر 7 هزار نفر در جشنواره سراسری قرآن کریم

خبرگزاری فارس: مدیر پرورشی معاونت فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از شرکت بالغ بر 7 هزار و 500 نفر در ششمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

شرکت بالغ بر 7 هزار نفر در جشنواره سراسری قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مریم ناصح پیش از ظهر امروز در ششمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره به منظور تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ موضوعی و ترتیبی، قرائت، ترجمه و مفاهیم و تفسیر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره شامل سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و نهایی است، گفت: بالغ بر 7 هزار و 500 نفر در مرحله مقدماتی این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد 800 نفر با کسب 85 درصد امتیاز به مرحله نهایی راه پیدا کردند و در هر رشته از شش نفر اول تجلیل ویژه صورت می‌گیرد.

دبیر ششمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران اعلام فراخوان مقاله و آثار ادبی را یکی دیگر از فعالیت‌های این جشنواره ذکر کرد و افزود: 180 اثر در بخش ادبی به مرحله نهایی رسید که از نفرات اول تا ششم این بخش تجلیل می‌شود.

وی عنوان داشت: تشویق طلاب برای شرکت در مسابقات مهم‌ترین هدف از برگزاری جشنواره قرآنی است تا انگیزه و زمینه رقابت سالم بین طلاب ایجاد شود.

ناصح با اشاره به حدنصاب امتیاز برای ورود به مرحله استانی گفت: کسانی که در بخش تفسیر موضوعی و قرائت بتوانند 85 درصد امتیاز را کسب کنند، به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

وی یادآور شد: کسانی که در رشته حفظ کل حداقل 92 درصد امتیاز، حفظ نصف 93 درصد امتیاز، حفظ ثلث 100 درصد امتیاز و قرائت حداقل 97 درصد امتیاز را به دست آورند، به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

مدیر پرورشی معاونت فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به طرح زمزمه قرآنی گفت: این طرح  ویژه آموزش غیر مستقیم قرآن است که طلاب ورودی هر سال ارزیابی قرآنی می‌شوند.

وی تصریح کرد: اکنون 20 مدرسه نمونه در حال اجرای طرح زمزمه قرآنی برای طلاب هستند.

ناصح یادآور شد: طرح تبیان از دیگر طرح‌های اجرایی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بوده که شامل تفسیر شش سوره پر کاربرد قرآن کریم است که در همه مدارس حوزه علمیه خواهران به ویژه پایه سوم اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره سراسری قرآن کریم 13 نفر در طرح نسیم، هفت نفر در طرح تبیان، هفت نفر در طرح اشراق (حفظ موضوعی)، هفت نفر در زمینه مقاله، یک نفر در حوزه شعر و سه نفر در زمینه هنری تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول