اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

زندگی سالم در جوانی بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: داشتن روش زندگی سالم در دوران جوانی روند بیماری‌های مزمن مانند فشار خون و بیماری‌های قلبی عروقی را در دوره سالمندی کاهش می‌دهد.

زندگی سالم در جوانی بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، نگین مسعودی علوی با تأکید بر برنامه‌ریزی و توجه به دوره سالمندی از اوایل دوران کودکی اظهار داشت: تأمین بانک ذخیره استخوانی در زمان کودکی، احتمال شکستگی‌ها را در دوران سالمندی کاهش داده و کیفیت زندگی را در این دوران افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به تعریف متغیر سالمندی در دنیا افزود: امروزه با پیشرفت بهداشت و درمان و نحوه زندگی سالم، افراد در سنین بالاتری به سالمندی می‌رسند.

وی با اشاره به اختصاص یک چهارمِ زندگی هر فرد به دوره سالمندی تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های مناسب این دوره را به یک دوره فعال، باکیفیت، سالم و بانشاط تبدیل کرد.

وی در پایان تأکید کرد: تغذیه خوب، دوری از عادات مضر مانند سیگار کشیدن، داشتن خواب مناسب و کافی، انجام ورزش و تحرک بدنی، چکاب‌های به موقع و مستمر، داشتن روحیه شاد، اختصاص زمان برای اوقات فراغت و لذت از کارها، تشکیل خانواده قوی و حامی می‌تواند دوره سالمندی را به یک دوره پرنشاط و بهترین دوره زندگی فرد تبدیل سازد. 

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول