اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا انتخابات نهم- 222

زارعی کاندیدای منتخب اصولگرای ساری را بیشتر بشناسید

خبرگزاری فارس: منصورعلی (محسن) زارعی یکی از کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایان است که براساس تکلیف، خود را به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات مجلس نهم در شهرستان ساری و میاندرود معرفی کرده است.

زارعی کاندیدای منتخب اصولگرای ساری را بیشتر بشناسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، منصورعلی (محسن) زارعی یکی از کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایان ساری است که براساس تکلیف و وظیفه، خود را به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات مجلس نهم در شهرستان ساری و میاندرود معرفی کرده است.

آشنایی با سوابق فردی و اجتماعی

• عضو کادر رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال 1359 تاکنون

* 60 ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس

* جانباز 35 درصد جنگ تحمیلی

* عضو خانواده معظم شهدا (برادر شهید)

 

- سوابق علمی ـ آموزشی و پ‍ژوهشی

* لیسانس در رشته علوم اجتماعی از دانشگاه فردوسی مشهد

* فوق لیسانس جامعه‌شناسی از دانشگاه گیلان

* تدوین مجموعه‌های پژوهشی پیرامون چگونگی وقوع جرم و بزه اجتماعی از منظر نظریه‌های جامعه‌شناختی با مطالعه موردی در برخی مناطق کشور

* سفر علمی و پژوهشی به اتریش و ایتالیا برای مطالعه تجربه‌های نوین برای مدیریت پسماند در شمال ایران

* تدریس مبانی جامعه‌شناسی در دانشگاه قائمشهر

* تدریس دروس مربوط به علوم اجتماعی در دانشگاه امام حسین(ع)

- سوابق فرماندهی، مدیریتی و اجرایی

* فرمانده گروه چریکی در ستاد جنگ‌های نامنظم به مدیریت و فرماندهی شهید مصطفی چمران

* عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

* عضو شورای فرماندهی لشکر 25 کربلا

* عضو شورای فرماندهی قرارگاه سپاه چهاردهم کربلا در جنوب

* عضو شورای فرماندهی سپاه مازندران و گیلان

* بازرس ویژه دفتر بازرسی ریاست جمهور

* مشاور ارشد استاندار مازندران

* مدیرکل بازرسی و ارزشیابی استانداری مازندران

* فرماندار مرکز استان (ساری ـ میاندرود)

* فرماندار نمونه استان مازندران

* مدیرکل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان مازندران

* عضو هیئت امنای دانشگاه‌های غیرانتفاعی روزبهان و ساریان

* عضو هیئت مدیره خیران مسکن ساز استان مازندران

* عضو شورای معاونان استانداری مازندران

 

*** زارعی را بیشتر بشناسیم

منصورعلی (محسن) زارعی در سال 1340 هجری شمسی در روستای کیاپی از توابع شهرستان ساری در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز متولد شد. پدرش از روحانیون متعهد و سرشناس منطقه به شمار می‌آمد که در دوران انقلاب با علما و روحانیونی که در راستای اهداف نظام اسلامی می‌کوشیدند و با رژیم ستم شاهی مبارزه می‌کردند، ارتباط نزدیکی داشت.

این روحانی انقلابی که سابقه نیم قرن تبلیغ اسلام ناب محمدی را داشته و تنها منبع درآمد وی از زمین کشاورزی بود، در آخرین سال عمرش در لبیک به ندای حضرت امام(ره) مبنی بر اعدام سلمان رشدی مرتد بخشی از اراضی زراعی و باغی خود را در این راه مقدس اهدا کرده و به عنوان نخستین مؤسس مردمی تعیین‌کننده جایزه برای قتل سلمان رشدی مرتد در جهان اسلام معروف شد.

منصورعلی همزمان با درس و تحقیق نه تنها در محافل مذهبی و راهپیمایی‌ها و درگیری‌های زمان انقلاب علیه گروهک‌های منحط و منحرف فعالانه شرکت می‌کرد بلکه با حضور در زمین‌های کشاورزی به همراه پدر و مادرش به امور کشاورزی نیز مشغول می‌شد.

در همان دوران جوانی بود که بعد از اخذ دیپلم با نواخته شدن شیپور جنگ از سوی استکبار جهانی مشتاقانه عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و همنشین سرداران شهیدی همچون حاج حسین بصیر، طوسی، نبوی، مهرزادی، عزیزالله زارعی و... شد.

زارعی دفاع عملی از اسلام و ولایت را با بیش از 60 ماه حضور در جبهه‌ها به تصویر کشید، حتی خانواده خود را نیز در این راه با خود همراه کرد و همسر و فرزندانش را در پایگاه شهید بهشتی اهواز مستقر کرد.

وی در سال‌های آشنایی با نوای حسینی و در میان باران ترکش و گلوله چندین بار به لحظات زیبای شهادت نزدیک شد و حتی در یکی از عملیات‌ها شهادتینش نیز به دلیل شدت جراحات توسط همسنگرانش خوانده می‌شود، ولی تقدیر الهی به گونه‌ای دیگر رقم خورد و فیض عظیم شهادت نصیب برادرش سردار موسی زارعی شد و او با نشان افتخار جانبازی چون شهیدی زنده باقی ماند تا رسالت برادر و دوستان شهیدش را بر دوش کشد.

منصورعلی که از نیروهای تأثیرگذار در جبهه‌های جنگ بود، بعد از اتمام جنگ وارد عرصه جهاد علمی شد و در سال 1373 موفق به اخذ مدرک کارشناسی علوم اجتماعی از دانشگاه فردوسی مشهد شد.

در سال 1377 نیز در مقطع کارشناسی ارشد، در رشته جامعه شناسی از دانشگاه گیلان فارغ التحصیل شد.

زارعی با توجه به سوابقی که داشت از سال 1373 تا سال 1384 عضو شورای فرماندهی سپاه مازندران و گیلان شد و در سال 1384 به عنوان مشاور ارشد استاندار و مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری مازندران منصوب شد.

از سال 1385 تا سال 1390 نیز به عنوان فرماندار مرکز استان، خدمات بنیادین و ارزشمندی را برای مردم فهیم ساری و توابع آن به ارمغان آورد.

* عملکردها و عرصه‌های خدمت رسانی

مردم شریف و متدین ساری و توابع آن زارعی را به عنوان فردی پاک دست، خدمتگزار، با بصیرت، مدیر و مدبّر می‌شناسند و این امر باعث شده تا‌ در نحوه مدیریت، انصاف و شایسته‌نگری را رعایت و با پرهیز از ورود به مسائل حاشیه‌ای و نیز با وجود فشارهای سیاسی فقط به خدمت و تلاش مضاعف فکر کند و با تمام توان سعی و تلاش خود را برای محرومیت‌زدایی و کارهای زیربنایی شهری و روستایی بکار بندد که نمونه‌هایی از آن به شرح ذیل است.

* آزادسازی سواحل اشغالی دریا

چنانچه می‌دانیم سواحل دریای فرح‌آباد ساری از حدود 50 سال پیش تاکنون در اشغال وزارتخانه‌های دولتی بود.

این سیاست ناپسند، منطقه‌ مستعد یادشده را تا سطح تفریحگاه‌های شخصی برخی از مسئولان و خانواده آنها و به نوعی حیاط خلوتشان تقلیل داد که حسرت استفاده از این سواحل در دل مردم شرافتمند ساری برجای مانده بود.

زارعی اما با یک اقدام شجاعانه منطقه مذکور را از سلطه آنان خارج کرد، سواحل آزاد شده هم اکنون با پنج جاده دسترسی، در اختیار ملّت عزیز ایران به ویژه مردم شریف ساری قرار دارد.

* کارخانه سیمان چهاردانگه ساری

با ایجاد قرارگاه جذب سرمایه‌گذار در فرمانداری شهرستان ساری برای محرومیت‌زدایی منطقه محروم چهاردانگه و جذب بخش خصوصی، تلاش مضاعفی صورت پذیرفته تا احداث کارخانه سیمان عملیاتی شود که به خواست خدا در سال 1391 افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

* پالایشگاه نفت

پیگیری مستمر برای احداث پالایشگاه نفت، بزرگ‌ترین پروژه اجرایی در استان مازندران بود که در منطقه چهاردانگه ساری کلید خورد.

قسمتی از عملیات اجرایی این پروژه از جمله مطالعات راهبردی آن و تهیه زمین مورد نیاز، تحویل پیمانکار بخش خصوصی شد.

اما این پروژه ملی که می‌توانست مازندران را به یک مرکزی شکوفا در بخش اشتغال تبدیل کند، به لحاظ فقدان عزم جدی مسئولان عالی استان مسکوت ماند که در حال حاضر عملیات اجرایی آن متوقف شد و طرح مذکور در کش و قوس‌های سیاسی به فراموشی سپرده شده است.

زارعی برای دستیابی به اشتغال پایدار و توسعه متوازن مرکز استان و شهرستان میاندرود، اعتقاد راسخی به پیگیری مجدد این طرح همراه با حفظ اکوسیستم منطقه و محیط زیست دارد.

* شرکت سایپا

احداث شرکت سایپا، یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولید خودرو در شهرستان میاندرود به شمار می‌رود که ظرفیت تولید آن سالانه 150 هزار دستگاه خودرو است، این پروژه می‌تواند در ایجاد اشتغال و توسعه پایدار شهرستان میاندرود نقش بنیادینی ایفا کند.

در این راستا حدود 60 هکتار زمین به این پروژه اختصاص یافت که در صورت عزم جدی مدیران عالی استان در سال 1392 به بهره‌برداری می‌رسد.

* بزرگ‌ترین پارک موزه دفاع مقدس

تلاش برای ایجاد یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فرهنگی کشور با هدف زنده نگه داشتن فرهنگ ناب ایثارگری، در بستر رودخانه تجن ساری با مساحتی بیش از 200 هزار متر مربع و با اعتباری معادل 300 میلیارد ریال از دیگر خدمات مهم زارعی است که این پارک موزه با شبیه سازی منطقه جنگی اروند و با تدفین پیکر مطهر هشت شهید گمنام رونق فرهنگی، اقتصادی و اشتغال پایدار منطقه را در پی دارد. علاوه بر این، پارک موزه می‌تواند فرهنگ شهادت و ایثار را به نسل‌های آینده انتقال دهد.

از آنجایی که سالانه حدود 15 میلیون گردشگر به ویژه در ایام نوروز وارد استان مازندران می‌شوند، این پروژه عظیم خواهد توانست با جذب گردشگران پرشمار داخلی و خارجی به ارتقاء ارزش افزوده در این منطقه منجر شود.

* احداث بیمارستان

پیگیری در جهت احداث بیمارستان 126 تختخوابی میلاد نور در شهرستان میاندرود که تنها بیمارستان این منطقه است، باعث شد تا علاوه بر سرمایه‌گذاری بیش از 240 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی حدود 40 درصد به ارتقای سرمایه اجتماعی نظام در مردمان حوزه یادشده نیز منجر شود. بیمارستان به خواست خدا تا پایان سال 1391 افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

* انتقال زندان به خارج از شهر

یکی از پروژه‌های متوقف شهرستان ساری، تحویل زمین تیرکلا (ساختمان سابق دانشگاه آزاد) به اداره زندان‌ها بوده که با پیگیری‌های مداوم زارعی مقرر شد: زندان مرکزی ساری به تیرکلا منتقل و مکان فعلی زندان برای اجرای پروژه‌های خدمات شهری و رفاه شهروندان آماده‌سازی شود.

* پیگیری معضل ترافیکی شهر

ترافیک شهر معضلی است که بخش اعظم آن مربوط به سازمان‌های دولتی است که با توجه به این که طرح خروج ادارات دولتی از مرکز شهر با عنوان سایت اداری در سفر ریاست جمهور، به تصویب رسید این موضوع در دستور کار زارعی قرار گرفت، ولی به علت عدم پیگیری و فقدان همراهی مدیران ارشد، این امر مهم نیز محقق نشد.

* پیگیری و جذب اعتبار 60 میلیارد ریالی مربوط به سفر مقام معظم رهبری به منطقه پشتکوه

 

چهاردانگه جهت عمران و توسعه حوزه یاد شده

زارعی و نگاه به آینده (سند چشم انداز توسعه در افق 1404)

می‌دانیم که زخم کهنه عدم توسعه مرکز استان بر سینه مردم شهرستان ساری و میاندرود پس از گذشت 32 سال از انقلاب هنوز التیام نیافته و با وجود اینکه مازندران از استان‌های برخوردار کشور محسوب می‌شود، عملاً به استانی محروم و توسعه نیافته در بخش‌های گوناگون تبدیل شده است.

همچنین به علت عملکرد ضعیف مدیران عالی، و عدم ورود جدی نمایندگان مجلس در سطح کلان، مرکز استان به محیطی عقب مانده و ضعیف تبدیل شده که به کار و تلاش مضاعف نیازمند است.

لذا نگاه زارعی برای توسعه مرکز استان، نگاهی کارشناسانه است که ذیلاً به بخش‌های مهم آن اشاره می‌شود.

* بخش کشاورزی

با توجه به اینکه بیشترین دهک جمعیتی شهرستان ساری و میاندرود در بخش کشاورزی فعالیت دارند و مایحتاج عمومی خود را از این طریق تأمین می‌کنند و همچنین از نظر برنامه چشم انداز بیست ساله نیز، این بخش اولویت اول توسعه‌ای استان ما است به نظر زارعی با نگاهی عالمانه و برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند می‌تواند آن را به یک بخش پر رونق و اشتغالزایی کشور تبدیل کرد.

* بخش گردشگری

این بخش در سند چشم انداز بیست ساله استان مازندران به عنوان اولویت دوم توسعه‌ای استان تعریف شده که پنج سال از آن سپری شده، به رغم این به علت نگاه سطحی مسئولان استان نه تنها توجهی به زیرساخت‌های این سیاست راهبردی نشده، بلکه ضررهای جبران‌ناپذیری از نظر آلایندگی‌های میکروبی و غیرمیکروبی نیز به منطقه وارد شده است.

به نظر زارعی توسعه بخش گردشگری می‌تواند سهم مهمی در اشتغال پایدار استان ایفا کرد و موجب ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی در این موضوع و شکوفایی منطقه شود.

زارعی در زمان مسئولیت فرمانداری شهرستان ساری به این امر مهم ورود پیدا کرده بود که برای نمونه با آزاد سازی ساحل، راه ورود گردشگران و مردم مرکز استان را که حسرت دیدن ساحل را داشتند فراهم کرد، اما به علت عدم توجه مسئولان و نیز عدم پیگیری در جذب سرمایه‌گذار، نه تنها سواحل آزاد شده به حال خود رها شد، بلکه بعضی از وزارتخانه‌ها با چراغ سبز مسئولان استانی به سواحل آزاد شده تجاوز و مجدداً بعضی از آن مکان‌ها را اشغال کردند.

* بخش صنعت و اشتغال پایدار

«صنعت» ضلع دیگر توسعه استان در افـق 1404 است از آنجایی که این استان به لحاظ عقب ماندگی صنعتی زبانزد عام و خاص است.

از دیدگاه زارعی چشم‌انداز توسعه صنعتی مازندران به ویژه مرکز استان، با مؤلفه‌های زیر قابل پیگیری و عملیاتی شدن است که با تحقق این امور در آینده شاهد توزیع عادلانه فرصت‌ها و خدمت‌رسانی در همه مناطق به ویژه حوزه‌های محروم شهر و روستا خواهیم بود:

* استقرار صنایع مادر جهت هم‌افزایی با بخش کشاورزی و گردشگری

* سرمایه‌گذاری و تقویت صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه دریایی خزر

* توسعه کارخانه خودرو سازی در مرکز استان و پیگیری پالایشگاه نفت در منطقه کیاسر

* ظرفیت سازی برای ایجاد کارگاه های صنعتی تبدیلی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی

* حمایت های لازم از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث کارخانه‌های صنعتی و....

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول