اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/-205

دان 3 کاراته تبلیغ یک کاندیدا در بیرجند / دیدگاه‌های جالب انتخاباتی دانشجویان

خبرگزاری فارس: ظهر امروز تریبون آزاد دانشگاه بیرجند بعد از یک روز تعطیلی دوباره برگزار شد.

دان 3 کاراته تبلیغ یک کاندیدا در بیرجند / دیدگاه‌های جالب انتخاباتی دانشجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، تریبون آزاد دانشگاه بیرجند ظهر امروز با حضور دانشجویان زیادی همراه شد و بیشتر بحث به بی‌نظمی جلسه حضور نامزدها در دانشگاه بیرجند اختصاص یافت.

در این بین یکی از دانشجویان به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و به نوعی به تاخیر یکی از نامزدها در جلسه دیشب پرداخت و گفت: اگر قرار باشد که این نامزدها از همین الان با تاخیر آغاز کنند و در جلسه دیر حاضر بشود پس همان بهتر که استعفا بدهند و به مجلس نروند.

دانشجوی دیگری به انتقاد از یکی دیگر از نامزدها پرداخت و گفت : بعضی از نامزدها همه چیز را به شوخی می‌گیرند و در جمع دانشجویی که باید به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند از دان سه تکواندو و غیره حرف به میان می‌آورند که این از دید دانشجویان به شدت مورد نکوهش قرار می‌گیرد.

وی همچنین به نقش ابزاری از دین در میان بعضی از نامزدها اشاره کرد و گفت: عده‌ای از نامزدها با به میان آوردن مسائل دینی به دنبال جمع‌آوری رای برای خود هستند.

این دانشجو تاکید کرد: یکی از نمایندگان می‌گوید که من حافظ قرآن هستم، البته که نقش قرآن بسیار مهم است اما نامزد باید به کارایی خودش ببالد.

در این بین دانشجوی دیگری به در جواب این شخص گفت: بی‌شک شرط اصلی سیاست، دین‌دیداری است و در این بین باید احساس را کنار بگذاریم و با نگاهی عقلانی به مسائل بپردازیم.

دانشجوی دیگری بحث تکلیف را پیش آورد و گفت: من هیچگونه تکلیفی برای شرکت در این انتخابات نمی‌بینم و شرکت در این انتخابات هرگز وظیفه محسوب نمی‌شود و زمانی می‌توانیم به این اهداف برسیم که شناخت‌ها و نیازها را بدانیم در حالی که ما هنوز به شناخت نرسیده‌ایم.

در جواب این بحث یکی از دانشجویان به پاسخ او پرداخت و گفت: بحث تکلیف یعنی اینکه زیر بار طاغوت نرویم.

وی همچنین از مجلس هشتم به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر قرار است به خاطر پرسیدن یک سوال از رئیس جمهور برویم استعفا بدهیم که این نه مجلس به حساب می‌آید و نه کاندیدی که مد نظر مردم است.

وی گفت: عده‌ای از نامزدها برای رسیدن به اهدافشان از وسایل استفاده می‌کنند و ما زمانی می‌توانیم مسائل و مشکلات را حل کنیم که علم و تعقل با هم همراه باشد.

این دانشجو بیشتر تحولات اخیر را مربوط به کشورهای جهان سوم دانست و گفت: امروزه ما بیشترین تحولات را در کشورهای جهان سوم می‌بینیم زیرا همه اینها به مسائل به صورت آنی نگاه می‌کنند.

از جمله مباحثی که امروز چند بار بحث از آن به میان آمد بحث مجلس هشتم بود که دانشجویان گفتند که در این مجلس بیشتر اصل‌های قانون اساسی مورد توجه قرار نگرفت.

در این بین بحث‌هایی در زمینه ضرورت شرکت در انتخابات شد. یکی از دانشجویان در پاسخ گفت: چون دشمن می‌خواهد کشور را بگیرد و برای دفاع از کشورم در این انتخابات شرکت می‌کنم.

دانشجوی دیگری بحث نامزدها را به میان آورد و گفت: عده‌ای از نامزدها هدفشان فقط رسیدن به کرسی قدرت است و این در حالیست که چند نفر از این نامزدها از وضعیت مالی مطلوبی برخوردارند.

دانشجوی دیگری ورع و صدق را از جمله مهم‌ترین ملاک‌ها برای یک نماینده دانست و گفت: اگر نامزدی ورع داشته باشد هرگز دست خودش را به اموال مردم دراز نخواهد کرد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول