اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میان پژوهشگاه و شرکت نفت

تفاهمنامه همکاری‌های ساخت قطعات ویژه پلیمری امضا شد

خبرگزاری فارس: تفاهمنامه همکاری‌های ساخت قطعات ویژه پلیمری با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد.

تفاهمنامه همکاری‌های ساخت قطعات ویژه پلیمری امضا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، این تفاهمنامه به منظور بومی‌سازی ساخت مواد و فناوری‌های مورد نیاز صنایع نفت و ضرورت خودکفایی صنعت نفت در ساخت و تامین قطعات ویژه پلیمری وارداتی مورد مصرف در صنعت حفاری، واحدهای بهره برداری، تاسیسات سطح‌الارضی و مراحل مختلف اکتشاف، استخراج، تولید، انتقال و توزیع میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد.

هدف از امضای این تفاهمنامه اعتماد به فناوران داخلی به منظور انتقال دانش فنی و تولید فناوری، گسترش و توسعه صنایع جانبی و پایین دستی، ارتقای توان فنی متخصصان و بهره‌گیری حداکثری از پتانسیل و ظرفیت پژوهشی موجود به منظور توسعه و اعتلای صنعت نفت عنوان شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در مراسم امضای این تفاهمنامه با بیان اینکه تامین کالا و تجهیزات ۷۰ درصد نیاز هر پروژه را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: این شرکت برای رسیدن به تولید پایدار، نیازمند اجرای پروژه و ساخت داخلی قطعات مورد نیاز پروژه‌های نفت و گاز است.

هرمز قلاوند به سفارش ساخت ۷ هزار قطعه مورد مصرف در صنایع نفت و گاز از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: این در حالی است که سفارش ساخت در طی ۱۰ سال گذشته حدود ۳ هزار قطعه بوده است.

 وی تصریح کرد: پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان پشتوانه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از این پس می‌تواند در زمینه ساخت قطعات ویژه پلیمری و نانوکامپوزیت‌ها حامی مناطق نفت‌خیز باشد. 

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول