اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بندرعباس در مجلس هشتم:

تخریب‌کنندگان بازنده واقعی انتخابات هستند/ نماینده باید "وکیل‌المله" باشد

خبرگزاری فارس: نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس با بیان اینکه کاندیداهایی که دست به تخریب رقبای خود می‌زنند نیز در صورت پیروزی از نظر اخلاقی بازنده هستند، گفت: نماینده باید "وکیل المله" باشند نه "وکیل‌الدوله".

تخریب‌کنندگان بازنده واقعی انتخابات هستند/ نماینده باید "وکیل‌المله" باشد

سیدمصطفی ذوالقدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به توصیه‌های امام راحل (ره) درباره انتخاب نمایندگان مجلس، اظهار داشت: شرایط کنونی کشور شرایط بسیار حساس است و تهدیدهای زیادی از سوی استکبار جهانی متوجه نظام جمهوری اسلامی است.

وی که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم نیز است، افزود: بنابراین باید نمایندگانی آگاه و دلسوز به نظام و مردم وارد مجلس شوند که همانند مدرس "وکیل المله" باشند نه "وکیل‌الدوله".

نماینده مردم شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، خمیر و ابوموسی ادامه داد: نمایندگان باید در قول و عمل مدافع اسلام، پا برهنگان و اسلام‌ناب باشند.

ذوالقدر تصریح کرد: کاندیداهای دوره نهم مجلس، کاری کنند که فضای انتخاباتی سالم و اسلامی باشد و اشخاص پولدار که هزینه‌های زیادی را خرج به دست آوردن رای می‌کنند، وارد مجلس نشده و نگذارند فضای انتخابات را خدشه‌دار کنند.

این کاندیدای نمایندگی حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس نهم گفت: ما مسئولان وظیفه داریم تا ضمن بها دادن به جوانان و حل مشکلاتشان، آنها را دلگرم به کشور و انقلاب کرده و از ذخایر ارزشمند انسانی ایران که جوانان آن باشند، حفاظت و حراست کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان پاسداشت یاد شهدا را پاسداشت عزت و ایمان یک ملت ارزیابی کرد و گفت: آنچه که امروز برای ساختن کشور و حل مشکلات مردم مسلمان ایران به آن نیاز داریم، تلاش صادقانه و بدون منت است که به واقع می‌تواند انبوهی از معضلات را حل کرده و در امور مختلف گشایش ایجاد کند.

این مسئول با اشاره به نقش رهبری دینی در جامعه اسلامی، دستور تاریخی حضرت امام (ره) را یادآور شد و افزود: مشابه آن دستور تاریخی در کل تاریخ کمتر دیده شده، ولی دیدیم که به واسطه معنویت امام (ره) و صداقت وی با مردم چه رخدادی پس از آن فرمان صورت گیرد و چه پیروزی عظیمی به‌ دست آمد که هنوز هم، همه مدعیان دانش نظامی در دنیا مقهور این عظمت و عمق نفوذ یک رهبر در میان ملت خود هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، خمیر و ابوموسی در مجلس تصریح کرد: نسل جوان امروز باید رشادت‌های دوران هشت سال دفاع مقدس را به ‌صورت ملموس ببینند و در بیان این ویژگی‌های ممتاز رزمندگان اسلام نیز نباید به شیوه‌ای عمل شود که پذیرفتن آن از سوی نسل جدید امروز ناممکن باشد.

ذوالقدر غیرت و شجاعت ملت ایران را در تمام طول تاریخ مثل‌زدنی دانست و ادامه داد: جوانان ایران اکنون نیز به ‌همان شدت و به همان میزان از شعور و درک بالای سیاسی، هوشیارانه در صحنه حاضرند و آماده ایفای نقش تاریخی خود در دفاع از کشور و میهن اسلامی خودشان هستند.

وی در پایان اذعان داشت: ما مسئولان این هستیم که وظیفه داریم تا ضمن بها دادن به جوانان و حل مشکلاتشان، آنها را دلگرم به کشور و انقلاب کرده و از ذخایر ارزشمند انسانی ایران که جوانان آن باشند حفاظت و حراست کنیم.

سید مصطفی ذوالقدر متولد سال 1325 است که در سن نوجوانی جهت تحصیلات حوزوی به حوزه علمیه مشهد وارد و در کنار تملذ دروس حوزوی به مبارزه علیه رژیم طاغوت می‌پردازد.

وی پس از هجوم و سرکوب رژیم در سال 1342 و دستگیری و تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه و عراق، مدتی را در روستاهای رودان و نواحی جنوب ایران به فعالیت و پخش و نشر دیدگاه‌های انقلابی امام می‌پردازد.

ذوالقدر در آن سال‌ها نزد حضرت امام خمینی (ره) در نجف اشرف مشرف و فعالیت‌های خود را در عراق در زمینه تحصیل ادامه می‌دهد.

در سال 1350 به دنبال فشار سیاسی که از طرف رژیم ایران به دولت عراق وارد شد حضرت امام (ره) تصمیم به مهاجرت از عراق گرفته و ذوالقدر هم پس از مصادر اموال و خانه شخصی به صلاحدید و هدایت حضرت امام (ره) به کویت مهاجرت کرد.

در پی تداوم فعالیت‌های وی دولت کویت وی را محدود و سرانجام تصمیم به زندان و اخراج وی از آن کشور می‌گیرد.

وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و همزمان با دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و به پیشنهاد شهید فقید آیت الله سید محمدباقر حکیم با رای مردم میناب، رودان و جاسک به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

ذوالقدر در سال 1367 نیز حضور دوم خود در مجلس به عنوان نماینده مناطق یاد شده را تجربه کرد.

پس از آن بنا به دعوت وزیر سابق کار و امور اجتماعی (حسین کمالی) با حکم مشاور وزیر مشغول شد و در کمتر از شش ماه به لیبی سفر کرد و کمیسیون مشترک ایران و لیبی را تشکیل داد و همچنین به عنوان رایزن فرهنگی ایران در آن کشور به فعالیت پرداخت و نهضت مسجد سازی را نیز در همان کشور ادامه داد.

وی در انتخابات مجلس ششم در معرض انتخاب قرار گرفت و موفق شد به عنوان وکیل مردم برای سومین بار به مجلس راه یابد.

ذوالقدر اکنون نیز به عنوان نماینده‌‌ای با سابقه 16 سال حضور در خانه ملت و وکیل مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول