اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری کردستان اعلام کرد

اجرای 8 نمایش صحنه‌ای و خیابانی در کردستان / حمایت حوزه هنری از گروه‌های نمایشی

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان کردستان از اجرای 8 نمایش صحنه‌ای و خیابانی در سال جاری با حمایت حوزه هنری در این استان خبر داد.

اجرای 8 نمایش صحنه‌ای و خیابانی در کردستان / حمایت حوزه هنری از گروه‌های نمایشی

امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های محوری حوزه هنری، علاوه بر حمایت از هنرمندان استان که در راستای ترویج هنر و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی گام بر می‌دارند، از اجرای نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای نیز در استان حمایت نموده است.

وی با اشاره به توانایی‌های هنری هنرمندان استان کردستان گفت: هنرهای نمایشی با وجود بزرگانی از استان در عرصه نمایش کشور و با برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌های بسیار خوب صورت گرفته و برگزاری منظم جشنواره‌های متعدد صحنه‌ای و خیابانی و وجود هنرمندانی مستعد و فعال دارای جایگاه بسیار خوبی در تئاتر کشور است و همین موضوع سطح انتظار از تئاتر استان را نیز بسیار بالا برده است.

مرادی با  برشمردن جشنواره‌هایی که در بخش نمایش در استان برگزار می‌شود گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، جشنواره استانی، جشنواره کردی سقز، جشنواره نمایش طنز دیواندره که همگی توسط انجمن هنرهای نمایشی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در کنار جشنواره‌های منطقه‌ای نمایشنامه‌نویسی قلم سبز و نمایشنامه‌خوانی و تار که توسط حوزه هنری استان کردستان برگزار می‌شود نشان از ظرفیت بالای تئاتر استان کردستان را دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال آینده نیز با برگزاری جشنواره استانی تئاتر ماه توسط حوزه هنری این پویایی و جنبندگی تئاتر از نظر کمی و کیفی گسترش بیشتری پیدا نماید.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان همچنین با اشاره به لزوم گسترش تئاتر در بین علاقه‌مندان این هنر گفت: حوزه هنری در سال آینده با رویکرد حمایتی به هنرمندان تئاتر از اجراهای عمومی صورت گرفته به فراخور موضوع حمایت نموده است.

به گفته مرادی، حمایت از اجرای عمومی نمایش ملعبه به کارگردانی فرشید کرمی، حمایت از اجرای عمومی نمایش پریخان به نویسندگی و کارگردانی بهار لطافتیان، حمایت از اجرای عمومی نمایش دیو و کچلک به کارگردانی کیومرث نجفی و حمایت از اجرای عمومی نمایش برای آخرین بار در تماشاخانه ماه حوزه هنری تهران به نویسندگی قطب‌الدین صادقی و کارگردانی رضا سعیدیانی از برنامه‌های امسال حوزه هنری کردستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت کامل از حضور نمایش خیابانی مگه دست فروشی عیب است به نویسندگی و کارگردانی شاهرخ احمدی در مشهد مقدس و اجرای عمومی همین نمایش در تهران، حمایت از حضور نمایش تاتاوه تر به نویسندگی  صابر دل‌بینا و کارگردانی اسعد فریدی برای حضور در دهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر کردی سقز، حمایت از حضور نمایش خیابانی مسافر به کارگردانی کژال راست‌بین و جشنواره به انتخاب شما به کارگردانی احسان زارع‌زاده از سقز برای حضور در هشتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه بخشی دیگر از برنامه‌های حوزه هنری در کردستان بوده است.

سرپرست حوزه هنری کردستان برگزاری نشست پژوهشی عناصر نمایش‌های آئینی سنتی ایران با حضور دکتر محمدحسین ناصربخت را نیز از دیگر برنامه‌های برگزار شده توسط حوزه هنری در سال 90 اعلام کرد.

مرادی در پایان برگزاری اختتامیه سومین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌نویسی قلم سبز در نیمه دوم اسفند ماه و برگزاری سومین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی و تار را از برنامه‌های در دست اقدام حوزه هنری در سال جاری برشمرد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول