اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرمان:

ترافیک کرمان با بودجه 10 میلیاردی برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار کرمان گفت: با یک بودجه 100 میلیاردی مشکل ترافیک کرمان قابل حل است و تحول شهر را به دنبال دارد.

ترافیک کرمان با بودجه 10 میلیاردی برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمان، ابوالقاسم سیف‌اللهی در نشست هم‌اندیشی اتاق بازرگانی و شهرداری کرمان با بیان اینکه شهرداری نه خصوصی است و نه دولتی، فعالیت‌های این نهاد را با مردم و دولت مرتبط دانست.

وی اظهار داشت: شهرداری بین دو تیغه مردم و دولت قرار دارد، از طرفی دولت خود را ناظر بر فعالیت‌های شهرداری می‌داند و از طرفی مردم توقع دارند، زندگی شهری خوبی داشته باشند.

سیف‌اللهی با اشاره به اینکه شوراها در جایگاه واقعی خود قرار ندارند، افزود: دولت‌ها نیز برای محدود کردن اختیارات شهرداری گام بر می‌دارند و در برخی مواقع از منابع شهرداری برای کمک به سایر ارگان‌ها استفاده می‌شود.

وی به منابع مالی محدود و بودجه اندک شهرداری اشاره و سهم شهرداری کرمان از بودجه 24 هزار میلیاردی شهرداری‌های کشور را 129 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که بودجه برخی استان‌ها به 9 هزار و برخی به 5 هزار میلیارد تومان می‌رسد، اما بودجه کل شهرداری‌های استان کرمان سالانه 200 میلیارد تومان است.

سیف‌اللهی با بیان اینکه تنها هزینه جمع‌آوری زباله و نگهداری از فضاهای سبز شهر کرمان سالانه حدود 15 میلیارد تومان است، تصریح کرد: این شرایط کار را بسیار سخت کرده است و نمایند‌گان مجلس و مسئولان کرمانی صاحب منصب در کشور باید به استان خودشان توجه بیشتری داشته باشند.

شهردار کرمان هزینه اجرای 12 پل همزمان در شهر کرمان را 60 میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: با یک بودجه 100 میلیاردی مشکل ترافیک کرمان قابل حل است و تحول شهر را به دنبال دارد.

وی به دغدغه مردم در زمینه میدان آزادی اشاره کرد و ابراز داشت: آغاز نخستین اقدامات در این میدان به نقدینگی 50 میلیارد تومانی نیاز دارد.

وی در بیان منابع محدود شهرداری به صنایع اشاره کرد و گفت: کشاورزی و معدن هیچ بودجه‌ای به شهرداری پرداخت نمی‌کنند و شکل‌گیری شرایط امروز شهر نتیجه کمک صنایع و اصناف به شهرداری است.

سیف‌اللهی با اشاره به مشکلاتی که در هنگام بارندگی در سطح شهر به وجود می‌آید، ابراز داشت: این وضعیت زیبنده شهر کرمان نیست و خجالت بنده از مردم در موضع شهردار را به دنبال دارد.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: بضاعت شهرداری همین است با همه این وجود باید دست به دست هم داد تا با همکاری و تعامل به اوضاع شهر سر و سامان دهیم.

انتهای پیام/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول