اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بهزیستی استان البرز:

البرز تنها یک سالن ورزشی ویژه جانبازان و معلولان دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل بهزیستی البرز با اشاره به اهمیت ورزش در قشر معلول جامعه خواستار توزیع عادلانه امکانات ورزشی در استان شد و گفت: البرز تنها یک سالن ورزشی ویژه جانبازان و معلولان دارد.

البرز تنها یک سالن ورزشی ویژه جانبازان و معلولان دارد

مرتضی مکاریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج گفت: ورزش باید پیوسته در برنامه زندگی انسان‌ها گنجانده شود تا سلامت روح و جسم آنها تضمین شود.

وی ورزش معلولان را موجب افزایش امید و نشاط در جامعه بشری دانست و افزود: در صحنه رقابت‌های ورزش معلولان استعدادها و توانمندی‌های درونی انسان‌ها نمایان می‌شود و ارزش مدال‌ها در پارالمپیک و میادین ورزشی معلولان ده‌ها برابر مدالی است که سایر ورزشکاران به دست می‌آورند.

مدیر کل بهزیستی البرز گفت: در ورزش معلولان محدودیت وجود دارد، نه  ناتوانی، و اولویت کار بهزیستی در زمینه ورزش شکستن این محدودیت‌ها و شناساندن توانمندی‌های این قشر به جامعه می‌باشد. ورزشکاران معلول توانسته‌اند در سطوح بین‌المللی افتخار کسب کنند اثری که آنها بر جامعه معلولان می‌گذارند با ارزش است و ایجاد حس امیدواری، توانایی و اعتماد به نفس اثری دارد که جایگزین هزاران هزار مدال نمی‌شود.

وی معلولان ورزشکار را نه تنها در عرصه ورزش، بلکه در سایر عرصه‏ها به ویژه در زمینه معنویات موفق دانست و گفت: خوشبختانه بسترسازی و بنیان‏های اولیه ورزش معلولان بعد از انقلاب توسط افرادی فراهم شد که در زمینه جهاد و ایثار سابقه خوبی داشتند و همین امر باعث شد تا ورزشکاران معلول ما بتوانند در عرصه معنویات هم موفق باشند اما آنچه مهم است حفظ این رویه است.

مکاریان تصریح کرد: هر چند تلاش‌های زیادی در عرصه ورزش معلولان انجام شده است اما هنوز تا نقطه آرمانی فاصله زیادی داریم.

وی ضمن ابراز تأسف از کمبود امکانات مناسب و استاندارد ورزشی ویژه‌ معلولان اظهار داشت: تنها یک سالن ورزشی مناسب سازی شده ویژه معلولان در استان البرز وجود دارد و ضروری است با توجه به وجود پتانسیل‌های خوب در این استان از سوی دستگاه‌های متولی امر ورزش به جامعه ورزشی معلولان و توسعه امکانات استاندارد و مناسب سازی اماکن ورزشی توجه ویژه‌ای شود.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر قهرمانان بسیاری در رشته‌های مختلف ورزشی از استان البرز در عضویت تیم‌های ملی جانبازان و معلولان هستند و هر ساله شاهد کسب عناوین ارزشمند آنها در مسابقات مختلف برون مرزی هستیم با این حال هنوز فضای ورزشی مناسب و سهل الوصول برای تردد و استفاده این قشر در استان فراهم نیست و مصوبه سفر ریاست جمهوری به استان البرز مبنی بر احداث فضای ورزشی اختصاصی ورزشکاران جانباز و معلول به واسطه محدودیت واگذاری زمین با کاربری ورزشی در مرکز شهر کرج به سرانجام نرسیده است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول