اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی مریوان خبر داد

کاهش 10 برابری آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های مریوان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان از کاهش 10 برابری آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های مریوان خبر داد.

کاهش 10 برابری آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مظفر فتاحی بعد از امروز در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ حفاظت از عرصه‌های طبیعی و نهادینه کردن آن در جامعه است.

وی از توزیع و غرس یک میلیون و 200 هزار اصل نهال در 500 هکتار و 350 هکتار کودپاشی، تبدیل 120 هکتار دیم‌زار به گونه‌های خوش خوراک، 250 هکتار مراتع، 250 هکتار بذر پاشی و کشت مستقیم و کشت 180 هکتار گیاهان دارویی در مجموع با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد ریال خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان در ادامه با اشاره به تنوع گونه‌های گیاهی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان، اضافه کرد: درخت بنه به عنوان یکی از گونه‌های گیاهی باارزش بالا در این شهرستان یافت می‌شود.

*برداشت سالانه 35 تن آدامس از مزارع مریوان

فتاحی در ادامه افزود: سالانه بیش از 35 تن آدامس به ارزش بیش از 11 میلیارد ریال از 100 هزار هکتار جنگل که دارای این گونه ارزشمند گیاهی است برداشت می‌شود که برای بیش از 2 هزار نفر در مدت 2 ماه شغل ایجاد می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی مریوان همچنین از کاهش 10 برابری آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های این شهرستان در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از 840 هکتار از مراتع و جنگل‌های این شهرستان طعمه حریق شده بود که امسال این میزان به 80 هکتار کاهش یافته است.

فتاحی در پایان به صدا در آمدن زنگ سبز  بهره‌برداری از چند طرح آبخیزداری، مراسم مردمی در روستاها، توزیع نهال در میان مردم و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی را از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی عنوان کرد.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول