اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشارکت سیاسی و امنیت ملی در کشور ما به هم گره خورده است‌

انتخابات به رخ کشیدن قدرت معنوی کشور به دشمنان است

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی شهرستان اردستان گفت: مشارکت سیاسی و امنیت ملی همواره در کشور ما به هم گره خورده است، اما انتخابات این دوره با توجه به شرایط داخلی ایران و جهان اسلام از حساسیت ویژه‌ای است.

انتخابات به رخ کشیدن قدرت معنوی کشور به دشمنان است

سید علی طباطبایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: پس از انقلاب در طول 33 سال کشور ما دوره‌های انتخاباتی مختلفی را از سر گذرانده است، اما انتخابات این دوره از جمله مهم‌ترین آنهاست چرا که نخستین انتخابات پس از فتنه عظیم 88 است.

وی افزود: همچنین امسال نخستین انتخابات پس از هدفمندی یارانه‌ها و بیداری‌های منطقه و خیزش‌های جهانی است بنابراین می‌توان گفت این انتخابات میدان جهادی جدید برای مقابله با دشمن است.  

بخشدار مرکزی اردستان تصریح کرد: با توجه به این موارد و با عنایت به برنامه‌های دشمن حضور حداکثری و آگاهانه مردم در این انتخابات لازم است و مردم باید از رهنمودهای گذشته و اخیر رهبر معظم انقلاب در انتخابی افراد شایسته کمک بگیرند.

وی ادامه داد: شرکت در انتخابات علاوه بر اینکه وظیفه ملی است یک تکلیف شرعی نیز هست و به عبارتی می‌توان گفت شرکت در انتخابات میدان جهادی تازه در مقابله با دشمن استعمارگر است.

طباطبایی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که انتخابات مصونیت کشور را در پی دارد، تصریح کرد: انتخابات هیبت و عظمت کشور ما را حفظ کرده و قدرت معنوی ما را به رخ دشمنان داخلی و خارجی نظام کشیده و ارزش و اعتبار ملی ما را بالا می‌برد.

وی درباره ویژگی‌های نماینده شایسته تصریح کرد: کسی که به عرصه انتخابات قدم می‌نهد در حال ایثار برای نظام است چرا که مجلس را به عنوان صحنه خدمت به نظام برگزیده است اما باید توجه داشته باشیم که از میان نمایندگان افراد ولایت‌مدار و پایبند به اصول نظام را انتخاب کنیم.

بخشدار مرکزی اردستان اضافه کرد: باید مواظب افرادی که صحبت‌هایی همسو با رسانه‌ای غربی دارند باشیم تا اتفاقی همانند مجلس ششم رخ ندهد، البته نمایندگان از فیلترهای مختلفی رد شده‌اند و اصلح هستند اما باید افراد با لیاقت و شایسته‌تر را از میان آنها انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه مردم لازم است از افراد معتمد برای احراز صلاحیت کاندیداها کمک بگیرند، گفت: نمایندگان مجلس در سخنرانی‌های خود نکاتی را مطرح می‌کنند که اگر به آنها دقت کرده و آنها را تحلیل و پردازش کنیم افراد ولایت‌مدارتر، دلسوزتر و کارآمدتر را به خوبی تشخیص می‌دهیم و در این میان ولایت‌مداری عمود خیمه انقلاب و از بقیه مهم‌تر است.

طباطبایی با اشاره به اینکه وظیفه نماینده تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای قوانین وضع شده است، بیان داشت:  نماینده مجلس در نه تنها در برابر مردم حوزه انتخابیه خود بلکه در برابر تمام ملت مسئول است بنابراین باید دیدگاهی کلان در وضع قوانین داشته باشد و وظایف خود را به منطقه و شهر خود محدود نکند.

وی به اخلاق انتخاباتی اشاره و گفت: اگر افرادی سیاه‌نمایی کرده و فضا را با تهمت آغشته و خدمات فردی را زیر سوال ببرند در واقع خدمات نظام را زیر سوال برده‌اند بنابراین باید دقت کنیم که رقابت‌های انتخاباتی به صورت سالم برگزار شود.

بخشدار مرکزی اردستان انتخابات در کشور ایران را دمکرات‌ترین انتخابات جهان دانسته و تصریح کرد: انتخابات در کشور ما دارای سه ضلع انتخاب کننده، انتخاب شونده و مجریان انتخاباتی است اما به جرات می‌توان گفت در واقع مجریان انتخابات نیز مردم هستند.

وی ادامه داد: فرماندار، بخشدار، وزیر کشور، استاندار و موارد دیگر پشتیبان انتخابات هستند و هیئت اجرایی انتخابات 30 نفر از افراد مورد وثوق هر حوزه انتخاباتی و از میان مردم هستند بنابراین می‌توان گفت در کشور ما همه کاره انتخابات مردم هستند که این موضوع را در کمتر جایی از جهان می‌توان پیدا کرد.

طباطبایی با بیان اینکه استان اصفهان در عرصه‌های مختلف حضور همواره نقش ماندگار و پیشتازی داشته است، تاکید کرد: شهرستان اردستان از جمله نقاط افتخارآمیز کشور ایران و استان اصفهان است که مبارزانی حق‌جو همانند مدرس که نمادی از قانون‌گذاری است از آنجا برخاسته‌اند.

وی افزود: مردم اردستان در تمام انتخابات حضور چشم‌گیر و آگاهانه داشته‌اند و در سه دوره گذشته انتخابات مجلس تا میزان مشارکت 93 درصد را نیز در اردستان شاهد بوده‌ایم و به یقین در این دوره نیز همانند همیشه حضوری چشم‌گیر دارند.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول