اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جهاد اقتصادی محقق شد

صرفه‌جویی 103 میلیارد ریالی توسط نفت مسجدسلیمان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از صرفه‌جویی سالانه 103 میلیارد ریالی این شرکت در مصرف ماده روان‌کننده نفت خبر داد.

صرفه‌جویی 103 میلیارد ریالی توسط نفت مسجدسلیمان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، سیدکمال موسوی این رقم را ناشی از احداث خطوط لوله جدید و اعمال اصلاحاتی در سیستم خطوط لوله انتقال نفت عنوان کرد و گفت: با انجام این اصلاحات، میزان مصرف این ماده 1580 لیتر در روز کاهش یافته است.

وی افزود: از ماده DRA برای روان‌کردن حرکت نفت خام درون خطوط لوله استفاده می‌شود و صرفه‌جویی و کاهش مصرف این ماده، دستاورد بزرگی برای مجموعه این شرکت در اجرای رهنمود‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد اقتصادی به شمار می‌رود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با اصلاحات انجام شده این شرکت توانست به میزان 103 میلیارد ریال در سال صرفه‌جویی ریالی داشته باشد که دستاورد و موفقیتی بزرگ برای این مجموعه تلقی می‌شود.

موسوی در تشریح اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: اعمال اصلاحاتی توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب موجب شد مصرف ماده DRA از مقدار 720 لیتر در روز در واحد بهره‌برداری قلعه نار تا سبز آب اهواز به طور کلی قطع شود.

وی ادامه داد: در اقدامی دیگر توسط کار‌شناسان این شرکت مصرف روزانه 240 لیتر ماده روان‌کننده در واحد بهره‌برداری نفت سفید قطع شد.

وی افزود: کار‌شناسان و متخصصان توانمند این شرکت با اعمال اصلاحاتی دیگر در واحد بهره‌برداری شماره 9 و واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی تل بزان توانستند مصرف ماده DRA را در این واحد‌ها از حدود 600 لیتر در روز به 240 لیتر در روز و هم اینک به 120 لیتر در روز کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ادامه داد: در واحد بهره‌برداری ذیلایی، با اتخاذ تدابیری، گاز به طرف مشعل را به کمترین مقدار ممکن رسانده و ضمن جلوگیری از سوزاندن گاز در مشعل، مقدار مصرف ماده روان‌کننده DRA از 240 لیتر در روز به 100 لیتر در روز کاهش یافت.

وی همچنین از افزایش ارسال گاز از واحد ذیلایی به واحد NGL600 اهواز خبر داد و گفت: با تدابیر اعمال شده گاز ارسالی به کارخانه گاز مایع 600 اهواز که پیش از این 37 میلیون فوت مکعب در روز بود به 62 تا 64 میلیون فوت مکعب در روز افزایش یافت.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول