اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی قم خبر داد

برپایی نمایشگاه صنایع دستی توسط مددجویان کمیته امداد و بهزیستی قم

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: نمایشگاه صنایع دستی توسط مددجویان کمیته امداد و بهزیستی قم در مبادی ورودی شهر همزمان با آغاز سال جدید برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی توسط مددجویان کمیته امداد و بهزیستی قم

مهدی نصر اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برپایی نمایشگاه‌هایی از توانمندی‌های مشاغل خانگی استان اظهار داشت: از اواخر سال جاری تا 15 فروردین 91، نمایشگاهی از توانمندی‌های مشاغل خانگی استان که بالغ بر 111 رشته صنایع دستی است در مبادی ورودی و جوار حرم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم به منظور حضور هنرمندان کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و تعاونی‌های صنایع دستی استان صورت گرفته است.

نصراصفهانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شنبه گذشته 24 نفر از هنرمندان رشته چاقوسازی در آزمون این اداره‌کل شرکت کردند.

وی ادامه داد: 15 و 18 این ماه نیز دو دوره آزمون ویژه هنرمندان رشته زیورآلات سنتی برگزار می‌شود و 36 نفر در آن شرکت خواهند کرد.

معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ابراز داشت: شنبه هفته آینده 20 اسفند ماه دو دوره آزمون گچ‌بری سنتی با حضور 25 هنرمند قمی برگزار می‌شود.

نصراصفهانی تصریح کرد: هنرمندان رشته منبت‌کاری نیز که 300 نفر هستند در مدت یک هفته در آزمونی که از سوی این اداره‌کل برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

به گفته وی افراد به منظور دریافت بیمه از سوی اداره کل فنی و حرفه ای به میراث قم معرفی می‌شوند و سپس با شرکت در آزمونی که از سوی این اداره‌کل برگزار می‌شود برای بیمه به سازمان تامین اجتماعی استان مراجعه می‌کنند.

معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه هنرمندان رشته‌های مختلف تا 25 اسفند ماه بیمه می‌شوند عنوان داشت: تا پایان سال اقدامات بیمه شدن 300 نفر تنها در یک ماه جاری صورت می‌گیرد.

نصر اصفهانی خاطر نشان کرد: دوره آموزشی تا پایان سال برگزار نخواهد شد و دوره‌ها از اردیبهشت سال آینده دایر می‌شود.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول