اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان:

حفظ ارزش‌های اسلامی وظیفه مربیان تربیت اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان گفت: حفظ ارزش‌های اسلامی از مهم‌ترین وظایف مربیان و مروجان تربیت اسلامی محسوب می‌شود.

حفظ ارزش‌های اسلامی وظیفه مربیان تربیت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلال گنجی ظهر امروز در همایش معاونان و مربیان پرورشی آموزش و پرورش زنجان اظهار داشت: تعلیم و تربیت مجموعه‌ای از زمینه‌ها و فرایند‌ها است که موجب رسیدن انسان به سعادت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مربیان و معلمان وظیفه رفع موانع و ایجاد شرایط مناسب در راستای شکوفایی استعدادهای انسان را دارند، خاطر نشان کرد: تربیت فعالیتی مستمر در راستای کمک به رشد جسمانی، شناختی، اخلاقی، اجتماعی، عاطفی و پرورش استعداد‌های دانش‌آموزان به گونه‌ای که در شخصیت و رفتارهای آن‌ها مشاهده شود، به شمار می‌رود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان با بیان اینکه قلمرو اثرگذاری آموزه‌های معلمان فقط محدوده ذهنی دانش‌آموزان نیست و بر دل و جان آن‌ها اثر دارد، اضافه کرد: رفتار معلم به صورت تدریس بی‌کلام، مهم‌ترین الگو و سرمشق برای دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

وی به مهرورزی و عطوفت در تربیت، خیر اندیشی و موعظه در کلام، صبوری و سعه صدر در مشکلات، عشق به تعلیم و تربیت، حس مسئولیت‌پذیری معلم، سخن‌ور بودن مربی، اخلاص و ایمان، پایبندی مربی به گفتار خویش در عمل، حسن خلق و معاشرت نیکو در تربیت و تلاش در حد توان را از ویژگی‌های یک مربی از دیدگاه قرآن برشمرد و تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری تربیت صدقه جاریه‌ای است که توسط شهید باهنر و رجایی در کشور پایه‌گذاری شده که باید در حفظ این صدقه تلاش کرد.

گنجی با اشاره به اینکه انسان‌های کاملی چون امام علی (ع) و امام حسین (ع) در راه حفظ ارزش‌های اسلامی از حق خود گذشته و جان خود را فدا کردند، ادامه داد: امروز نیز باید در راه حفظ ارزش‌های اسلامی تلاش شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مربیان پاک باخته زیادی در استان زنجان وجود دارد، خاطر نشان کرد: ارزش‌های اسلامی بزرگ‌ترین محافظ نظام اسلامی است و مربیان نیز باید در راستای ترویج اسلام و تربیت اسلامی گام بردارند.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول