اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان منابع و معادن آذربایجان غربی:

حمایت از صنعتگران سبب رشد اقتصادی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان منابع و معادن آذربایجان غربی گفت: حمایت از صنعتگران با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان آذربایجان غربی منجر به رشد اقتصادی می‌شود.

حمایت از صنعتگران سبب رشد اقتصادی می‌شود

مهدی داداشی‌زین‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی موجود در استان، حمایت از صنعتگران می‌تواند منجر به رشد و توسعه صنعت اقتصادی در استان آذربایجان غربی شود.

وی افزود: اگر حمایت در بخش صنعت بالا باشد در این صورت خود سرمایه‌گذار هم قادر خواهد بود تا بخشی از منابع را خود به وجود آورد.

این مسئول در ادامه با اشاره به سرمایه‌گذاری صنعتی، تصریح کرد: قطعاً وام‌هایی که بانک‌ها به عنوان مشارکت در اختیار سرمایه‌داران قرار می‌دهند می‌تواند در رشد و توسعه اقتصادی استان نقش بسزایی ایفا کند.

رئیس سازمان منابع و معادن آذربایجان غربی ادامه داد: بانک‌ها در طول سال جاری با افزایش مصوبه‌ها از 100 هزار تومان به 160 هزار تومان و همچنین مشاوره‌های خوبی به سرمایه‌داران ارائه کردند اما با وجود ظرفیت‌های بالقوه در استان باز هم این مصوبه‌ها افزایش خواهد یافت که قطعاً تأثیر زیادی در رشد صنعت استان دارد.

داداشی با اشاره به حل مشکل نقدینگی و بانک‌محوری در آذربایجان غربی، گفت: تأمین منابع مالی برای صنایع مستقر در استان با مراجعه به بانک‌ها حل می‌شود اما برای ایجاد بازار سرمایه و استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه سازمان منابع و معادن آذربایجان غربی در برنامه پنجم توسعه در نظر دارد تا سرمایه‌داران را با روش‌های سرمایه‌داری موفق و سرمایه‌گذاری همزمان با منابع مالی آشنا کند تا با محدویت‌ها و مشکلات بانکی روبه‌رو نشوند.

وی در ادامه دغدغه‌های اصلی صنعت و معدن را تأمین منابع مالی دانست و گفت: بانک‌ها یکی از راه‌های اصلی تأمین نقدینگی محسوب می‌شود اما استفاده مؤثر از سرمایه‌هایی که از طریق مؤسسات مالی و بخش‌های خصوصی به مشارکت گذاشته می‌شود از راه‌های مؤثر برای سرمایه‌گذاری است که آذربایجان غربی در این امر پیش‌قدم شده است.

انتهای پیام/آ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول