اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش سازمان آتش‌نشانی قزوین:

چهارشنبه آخر سال خدمات آتش‌نشانی 2 برابر می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: به منظور افزایش توان مقابله با حوادث احتمالی در شب چهارشنبه آخر سال از 23 اسفند ماه تعداد نیروهای آتش‌نشانی در هر شیفت کاری دو برابر روزهای عادی است.

چهارشنبه آخر سال خدمات آتش‌نشانی 2 برابر می‌شود

سعید مافی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال ترافیک و امکان بروز حادثه افزایش یافته و این موضوع احتمال دیر رسیدن به محل حادثه را بیشتر می‌کند خودروهای این سازمان در خیابان‌های تجاری و پر رفت و آمد نظیر خیابان‌های طالقانی و خیام و بازار بزرگ استقرار می‌یابند.

مافی خاطر نشان کرد: به همین منظور شیفت‌های عملیاتی این سازمان تا روز 29 اسفند با هماهنگی ستاد کنترل حوادث چهارشنبه آخر سال متشکل از نیروی انتظامی، اورژانس، سازمان آتش‌نشانی و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان مرتبط با این موضوع به صورت آماده‌باش در نقاط مختلف شهر حضور دارند.

وی گفت: همچنین برای رسیدگی به حوادث جزئی در نقاط مختلف شهر چند دستگاه نیسان به همراه خاموش کننده و سایر تجهیزات اطفایی از سوی شهرداری در اختیار این سازمان قرار می‌گیرند.

مسئول آموزش سازمان آتش‌نشانی با اشاره به اینکه در سال گذشته به واسطه اقدامات انجام شده در این حوزه آمار حوادث و مصدومان نسبت به سال‌های پیش تا حد زیادی کاهش یافت، در خصوص اطلاع‌رسانی به شهروندان در راستای کاهش خطرات احتمالی در این شب بیان کرد: یک طرح ضربتی در تعدادی از مدارس شهر برگزار می‌شود و طی آن موارد ایمنی با زبان کودکانه به دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی منتقل می‌شود.

مافی ادامه داد: انتخاب این مدارس از سوی اداره آموزش و پرورش و از بین مناطقی صورت گرفته است که در سال‌های گذشته بیشترین آمار حوادث را به خود اختصاص داده‌اند و به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی کمتری در آنها صورت گرفته است، که مناطق نواب و راه‌آهن از جمله آنها هستند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد 5 هزار بروشور مربوط به نکات ایمنی چاپ شده و در مدارس، معابر سطح شهر و مکان‌های عمومی همچون نماز جمعه توزیع می‌شود.

مسئول آموزش سازمان آتش‌نشانی ارسال پیامک با محتوای توصیه‌های ایمنی، توزیع 2 هزار نسخه پوستر در بین دستگاه‌های سطح استان، ادارات و مدارس و نیز نصب بنر در ابعاد بزرگ در نقاط مختلف شهر از جمله خیابان‌های خیام و شهید بابایی، میدان آزادی و چهارراه ولی‌عصر(عج) چند روز قبل از آخرین چهارشنبه سال را از دیگر موارد اطلاع‌رسانی به شهروندان برشمرد.

مافی اذعان کرد: پیگیری تهیه و نشر مطالب هشدار دهنده در نشریات محلی از مسئولیت‌هایی است که در این زمینه برعهده روابط عمومی این سازمان قرار گرفته است.

وی بیان کرد:‌ در بخش اطلاع‌رسانی در رسانه ملی علاوه بر مکاتبات صورت گرفته با سازمان صدا و سیما برای حضور کارشناسان این سازمان در برنامه‌های مختلف برای ارائه نکات مرتبط با این موضوع، مدیر عامل سازمان نیز در برنامه پیام شهر که برای بررسی فعالیت‌های شهرداری قزوین به اجرا درمی‌آید، حضور می‌یابد.

مسئول آموزش سازمان آتش‌نشانی برنامه‌های آینده این سازمان را مورد توجه قرار داد و گفت: در دومین جشنواره ملی اسباب‌بازی در قزوین نیز غرفه‌ای به این سازمان اختصاص یافته است تا علاوه بر استقرار خودروهای سبک و سنگین آتش‌نشانی، بسته‌های آموزشی ایمنی، کتاب‌های داستان، انیمیشن‌های ویژه کودکان و کتابچه‌های آموزشی با عنوان خانهٔ‌ ایمن و با محتوای پیام‌های ایمنی منازل را در میان بازدیدکنندگان توزیع کند.

معافی تصریح کرد: به منظور ایمن کردن سفر مسافران عبوری و عابران گذری از روز 10 اسفند تا 15 فروردین‌ماه خودروهای آتش‌نشانی در تمامی ورودی‌های قزوین به ویژه دو راهی همدان و ورودی تاکستان مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول