اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: طرح آرامش بهاری در هفت بقعه متبرکه شاخص مراکز شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان شمالی

سیدحسن معروف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این طرح در جوار امام‌زادگان خراسان شمالی در طول ایام عید به اجرا در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه به همین منظور 15 روحانی برای سخنرانی و ارائه برنامه‌های فرهنگی اعزامی از قم در قالب طرح آرامش بهاری مشارکت خواهند کرد، افزود: این طرح به منظور خدمت‌رسانی و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی زائران در بقاع متبرکه و هم‌چنین استفاده از ظرفیت تعطیلات انجام می‌شود.

به گفته معروف‌زاده، طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه این استان از 28 اسفندماه تا نیمه فروردین‌ماه سال جدید به اجرا در می‌آید.

وی تهیه هفت‌سین قرآنی، اقامه نماز جماعت و پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی با حضور روحانیون و غبارروبی اماکن متبرکه را از دیگر برنامه‌های این اداره در آستانه ورود به سال جدید عنوان کرد.

معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه استان با مشارکت صدا و سیما به صورت زنده پخش خواهد شد که طی آن برنامه‌های ویژه مذهبی شامل؛ مدیحه‌سرایی، قرآن، قرائت زیارت آل یس و تحویل سال با حضور خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: پیام زنده مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور از بلندگوی حرمین مطهر به صورت زنده پخش می‌شود.

معروف‌زاده گفت: پس از پایان برنامه تحویل سال، با حضور شرکت‌کنندگان در این مراسم، قبور مطهر شهدا نیز گلباران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه‌ها علاوه بر مردم مسئولان ارشد استانی و شهرستانی نیز شرکت خواهند داشت، از عموم مردم برای شرکت در این آیین‌های معنوی و روحانی دعوت به عمل آورد.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین اجرای طرح مودت در این اداره کل را برشمرد و اظهار داشت: در این طرح برای جذب و جلب کمک‌های مردمی و خیران برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه از ظرفیت حضور مردم استفاده می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول