اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90 محقق شد

9 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان از ایجاد 9 هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های زیر پوشش تا پایان دی ماه خبر داد.

9 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حامد اکبری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: جمع آوری کمک‌های مردمی برای تامین نیازمندی‌های شب عید خانواده‌های نیازمند آغازشده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به افزایش تعداد پایگاه‌های کمک‌های مردمی گفت: امسال 3 هزار پایگاه در مراکز آموزشی و مساجد سطح استان به منظور جمع آوری کمک‌های مردمی ویژه جشن نیکوکاری دایر می‌شوند.

اکبری کمک‌های سال گذشته در هفته نیکوکاری را بیش از یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: کمک‌های جمع آوری شده در سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون تومان بود که نسبت به دو سال قبل از آن افزایش قابل توجهی داشت.

وی افزود: کمک‌های جمع آوری شده در مدارس به دانش آموزان زیرپوشش و کمک‌های دریافت شده در مساجد نیز به نیازمندان آن مساجد تعلق می‌گیرد.

اکبری میزان صدقات در خوزستان را نسبت به استان‌های دیگر پایین دانست و گفت: میزان صدقات در استان رشد چشمگیری داشت اما نسبت به باقی استان‌ها در سطح پایین‌تری قرار داریم.

این مقام مسئول میزان صدقات سالانه مردم را حدود 6میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ازاین مبلغ، 10 درصد برای وام خانواده‌ها، 25 درصد برای اشتغال، 10 درصد برای درمان، 20 درصد برای ازدواج فرزندان خانواده ایتام، 10 درصد برای کمک‌های موردی در سطح استان و تامین مسکن در نظر گرفته شده همچنین 15 درصد برای هزینه تحصیلات فرزندان خانواده‌های زیز پوشش اختصاص دارد.

وی همچنین از اعطای وام به دانشجویان به جای کمک‌های موردی برای تامین هزینه تحصیل آن‌ها خبر داد و گفت: وام‌هایی که برای هزینه دانشگاه داده می‌شود از 500 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان است که با عنوان وام کارگشا ارائه می‌شوند و دانشجو بعد از اتمام تحصیل و اشتغال می‌تواند اقساط این وام را پرداخت کند.

این مقام مسئول درباره سرقت صندوق‌های کمیته امداد در سطح شهر گفت: متاسفانه با اینکه صندوق‌هایی با طراحی جدید اخیرا نصب شده‌اند اما سارقان حرفه‌ای از این صندوق‌ها نیز سرقت کردند که این سرقت به شکل‌های مختلف از جمله کندن صندوق بود. عمده سرقت از صندوق‌ها در شهر اهواز و در منطقه کیانپارس بوده است.

اکبری با بیان اینکه در یک ماه اخیر پنج سارق صندوق صدقات دستگیر شدند، توضیح داد: افراد دستگیر شده از جمله افرادی نبودند که مشکل مالی داشته باشند و بخواهیم با زیرپوشش قرار دادن آن‌ها این مشکل را حل کنیم.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول