اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست ساخت و توسعه راه‌های اداره راه و شهرسازی همدان خبر داد

بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی بالای 20 خانوار در همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی بالای 20 خانوار از اهداف اداره کل راه و شهرسازی همدان در برنامه پنجم توسعه است.

بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی بالای 20 خانوار در همدان

یوسف‌رضا نوروزی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان درباره عملکرد حوزه راه این اداره کل در کاهش تصادفات و ایمنی‌سازی محورها اظهار کرد: تفکیک مسیرهای رفت و برگشت ترافیکی با چهارخطه کردن آنها در کاهش تصادفات نقش چشمگیری دارد.

وی ادامه داد: اصلاح تقاطع‌ها، احداث تقاطع‌های زیرگذر یا روگذر، احداث تقاطع غیر همسطح در نقاط کلیدی چون ایستگاه راه آهن و بهشت هاجر ملایر و در سه راهی ازندریان در محور همدان – ملایر از اقدامات این حوزه در کاهش تصادفات است.

سرپرست مدیریت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان عنوان کرد: تقاطع اصله در (محور فامنین – ساوه)، (تقاطع نازول در محور ملایر) – (سامن)، (تقاطع کفاش در محور نهاوند – کرمانشاه) و تعدادی تقاطع به شکل زیرگذر در محورهای شریانی از جمله روعان و الفات مقابل ایستگاه دام (محور همدان – اسدآباد) برای عبور ترافیک‌های محلی ساماندهی شده است.

وی درباره وظیفه مرکز مدیریت راه‌های استان اظهار داشت: عمده فعالیت این مرکز هماهنگی و ثبت و ضبط وقایع ترافیکی حساس و مبادله پیام های مدیران بخش راه استان به واحدهای اجرایی و اطلاع رسانی به مردم در مورد اطمینان از باز بودن مسیرها و یا محدودیت‌های ترافیکی است.

نوروزی یادآور شد: پروژه‌های چهارخطه توره ملایر به طول 16 کیلومتر، نهاوند به کنگاور پنج کیلومتر، جوکار – تویسرکان 5/4 کیلومتر، بزرگراه رزن – تاکستان 12 کیلومتر و نهاوند – بروجرد به طول 12 کیلومتر از جمله پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین پروژه های در دست اجرا نیز شامل ادامه چهارخطه رزن – تاکستان و کنارگذر رزن 19 کیلومتر، نهاوند- برجرد 8 کیلومتر، جوکار- تویسرکان 13 کیلومتر، کبودراهنگ- شیرین سو(قیدار) 10کیلومتر، رزن- دمق 10 کیلومتر و رزن – قروه (سه راه کاج) 13 کیلومتر است.

سرپرست مدیریت ساخت و توسعه راه های اداره کل راه وشهرسازی همدان همچنین ادامه داد: کنارگذر شرقی همدان به طول 23 کیلومتر، کنارگذر غربی هدان به طول 29 کیلومتر و کنارگذر اسدآباد به طول 12 کیلومتر از دیگر پروژه های در دست اجرای حوزه راهسازی است.

وی به اهمیت و ساخت کنارگذر در شهرهای استان اشاره و خاطرنشان کرد: کنارگذر شرقی و غربی همدان در سفرهای استانی هیئت دولت به استان همدان مصوب شد و مجوز کمیسیون ماده 32 قانون برنامه چهارم و ماده 215 قانون برنامه پنجم توسعه اخذ شده است.

نوروزی بیان داشت: عملیات اجرایی کنارگذر غربی و شرقی همدان و کنارگذر اسدآباد شروع و کارهای مطالعاتی کنارگذر تویسرکان انجام شده و کنارگذر ملایر نیز در دست مطالعه است.

وی به بحث بهسازی و ارتقای راه‌های فرعی نیز اشاره و تصریح کرد: در بحث ارتقا راه‌های فرعی در نقاطی از استان که ارتباط شهری از استان همدان با شهری از استان های مجاور مثل قهاوند به کومیجان یا اسدآباد به سنقر و مسیرهایی که از نظر گردشگری مهم هستند مثل گل تپه و علیصدر اقداماتی صورت گرفته است.

سرپرست مدیریت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه وشهرسازی استان همدان درپایان خاطر نشان کرد: در بحث راه‌های روستایی در برنامه پنجم توسعه، بهسازی و آسفالت تمام راه‌های روستایی بالای 20 خانوار هدفگذاری شده که در طول برنامه پنجم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول