اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته منابع طبیعی

حسینیان:‌ بیش از یک هزار آیه در قرآن به منابع طبیعی اشاره دارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی گفت: بیش از یک هزار از آیات قرآنی به درخت، بوته‌زارها و منابع طبیعی اختصاص دارد.

حسینیان:‌ بیش از یک هزار آیه در قرآن به منابع طبیعی اشاره دارد

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: در سوره مبارک "الرحمن" خداوند متعال به درخت و عرصه‌های منابع‌ طبیعی که مثل ستارگان بر روی زمین می‌درخشند اشاره کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی گفت: از نظر قرآن و ائمه معصومین(ع) طبیعت مخلوق خداوند حکیم است و خداوند این خلقت شکوهمند را به حال خود رها نساخته بلکه پیوسته به پرورش و هدایت آن مشغول است.

وی افزود: درخت یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به انسان است تا در پرتو بهره‌برداری نیکو از آنها به نیازهای روحی و عاطفی و جسمی خود دست پیدا کند و زمینه نشاط و شادابی آنان فراهم شود.

حسینیان تأکید کرد: از این‌رو شکر این نعمت‌ها و حفظ این امانت‌ها بر انسان لازم است و در اسلام آنچه که آیات شریف قرآن و روایات ارزشمند معصومین(ع) بهره‌مند می‌‌شویم آن است که درختکاری فضیلت بسیار داشته و انجام آن برای انسان ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه درخت به تعبیری معجزه سبز نامیده می‌شود، تصریح کرد: نقش اکسیژن‌ساز درختان که با جذابیت و هنرمندی تمام گرد و غبار پراکنده در فضای شهری را همراه گازهای مخرب و آلودگی‌های ناشی از سوخت ناقص موتور خودروهای کوچک و بزرگ را از آسمان می‌زداید نقشی کارا و اثرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در حوزه منابع‌ طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: با این وجود همه ما باید توجه داشته باشیم که در آستانه سال نو قرار داریم و در ایام تعطیلات اگر به عرصه‌های طبیعی می‌رویم مراقب درختان و گیاهان باشیم و در حفظ و نگه‌داری آنها اهتمام ورزیم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول