اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی همدان خواستار شد

مناظره رئیس مجمع امور صنفی با میراث فرهنگی

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی همدان خواستار مناظره با رئیس میراث فرهنگی شد.

مناظره رئیس مجمع امور صنفی با میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از انتشار اخبار و مصاحبه‌های مختلف از وضعیت بلاتکلیف هتل‌های همدان در ایجاد اتحادیه مستقل و جوابیه‌های رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مبنی بر عدم صلاحیت رئیس مجمع امور صنفی همدان در تصمیم‌گیری در این رابطه، بار دیگر با رئیس مجمع امور صنفی همدان به گفت‌وگو نشستیم.

علیرضا شمس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در این زمینه ضمن تأکید بر سخنان قبلی مبنی بر پروانه کسب نداشتن هتل‌های همدان، اظهار داشت: با وجود درخواست‌های مکرر از میراث فرهنگی مبنی بر واگذاری هتل‌آپارتمان‌های همدان به مجمع امور صنفی متأسفانه سازمان میراث فرهنگی پاسخی در این زمینه نمی‌دهد یا حتی استدلال متقنی ارائه کند.

وی با بیان اینکه اگر مدعیان عدم صنفی بودن فعالیت هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های همدان، ماده 91 قانون نظام صنفی را مطالعه کنند و مشاور حقوقی‌شان در این مورد اظهار نظر کند متوجه اشتباه خود می‌شوند، عنوان کرد: واگذاری هتل‌ها به اصناف مغایر اصل 44 قانون اساسی نیز نبوده بلکه موافق آن و در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی است.

رئیس مجمع امور صنفی همدان بار دیگر تأکید کرد: اگر میراث فرهنگی مصوبه‌ای دارد که اتحادیه هتل‌داران را نباید به اصناف بدهند، ارائه کند چون ما تابع قانون نظام صنفی هستیم که بر اساس آن ماده 91 صراحتاً اشاره دارد فعالیت هتل‌های همدان صنفی است و باید به اصناف واگذار شود.

وی به انعکاس مصاحبه‌های رئیس میراث فرهنگی و نیز رئیس جامعه هتل‌داران همدان مبنی بر عدم صلاحیت مجمع امور صنفی در زمینه اظهار نظر در رابطه با هتل‌های همدان در یکی از روزنامه‌های محلی اشاره کرد و گفت: اینکه این دو گفته‌اند مجمع امور صنفی حق دخالت در هتل‌ها را ندارد، بر چه مبنای قانونی است؟ اگر دلایل قابل طرحی دارند، ارائه کنند.

شمس با تأکید بر اینکه من از رئیس میراث فرهنگی می‌خواهم که در یک مصاحبه تلویزیونی زنده، با بنده به مناظره بنشیند، گفت: ایشان گفته‌اند که لزومی به این بحث نمی‌بینند اما باید مشخص شود که حق با چه کسی است؟

وی با اشاره به ماده قانونی اتحادیه هتل‌داران، تصریح کرد: من قبلاً هم گفته‌ام و باز بر این مهم تأکید می‌کنم که اگر یک قانونی وضع می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد و در زمینه هتل‌ها نیز ما براساس قانون مصوب 82 صحبت می‌کنیم و بر این اساس نیز از رئیس میراث فرهنگی دعوت می‌کنم که این بحث را در مناظره‌ای رودر رو به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول