اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری بیرجند خبر داد

غرس 10 هزار اصله نهال تا پایان هفته درخت‌کاری در بیرجند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند با اشاره به آغاز هفته درخت‌کاری گفت: 10 هزار اصله نهال توسط شهرداری تا پایان این هفته کاشته می‌شود.

غرس 10 هزار اصله نهال تا پایان هفته درخت‌کاری در بیرجند

امیر ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به آغاز هفته درخت‌کاری اظهار داشت: در روز درخت‌کاری یک ‌هزار اصله نهال توسط شهرداری بیرجند غرس شد که این درختان از گونه‌های مختلف شامل توت ژاپنی، توت خوراکی، سنجد خوراکی، زیتون تلخ و سرو برای استفاده عموم مردم است.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان هفته درخت‌کاری بالغ بر 10 هزار اصله نهال در سطح شهر بیرجند کاشته شود.

*سرانه فضای سبز شهرستان بیرجند 11.6 مترمربع است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند سرانه فضای سبز شهرستان بیرجند را 11.6 مترمربع دانست و افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی سرانه فضای سبز برای شهرستان بیرجند مناسب است.

ابراهیم‌زاده تصریح کرد: سیاست شهرداری در امر فضای سبز، توسعه فضای سبز موجود در نقاطی است که دچار پراکندگی کمی است که بیشتر نواحی شمالی شهرستان بیرجند را شامل می‌شود.

وی توسعه فضای سبز در کمبرندی شهری شهرستان بیرجند را از دیگر برنامه‌های نهاد مطبوعش دانست و افزود: بیشتر تمرکز ما بر روی غنی‌سازی و تجهیز پارک‌های موجود و افزایش کیفیت فضای سبز گذاشته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند محدودیت منابع آبی را از جمله چالش‌های پیش روی شهرداری بیرجند دانست و ادامه داد: این محدودیت منابع آبی سبب می‌شود که آبیاری فضای سبز را با دقت زیاد و فقط در مناطقی که نیاز است انجام دهیم.

ابراهیم‌زاده دلیل کمبود آب را شرایط جغرافیایی بیرجند و میزان پایین بارندگی در این شهر دانست و ادامه داد: با توجه به شرایط موجود سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند از آب شرب در راستای آبیاری پارک‌ها و فضای سبز این شهر کمترین استفاده را می‌کند.

*آبیاری مکانیزه راهکاری در راستای کاهش مصرف آب

وی راهکار موجود را استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان بیرجند برای آبیاری درختان حاشیه شهر دانست و افزود: البته این پروژه هزینه بالایی داشته و در حال حاضر فقط کار تحقیقاتی برای این امر در شرکت آب منطقه‌ای و شهرداری بیرجند در حال انجام است و هنوز جمع‌بندی برای انجام آن صورت نگرفته و تصمیمی گرفته نشده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند راهکار دیگر را آبیاری مکانیزه به منظور کاهش میزان آب مصرفی در این حوزه دانست و اضافه کرد: با وجود این دو مورد همکاری مردم با شهرداری در راستای آبیاری درختان موجود در جلوی خانه‌هایشان می‌تواند کمک شایانی به شهرداری کند.

ابراهیم‌زاده ابراز داشت: مردم نگران هزینه آبیاری گیاهان نباشند زیرا طبق برآوردهای به عمل آمده هزینه آبیاری 4 درخت در طول سال بالغ بر 20 هزار تومان تخمین زده می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول