اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع ذخایر اسلامی خبر داد

چاپ کتاب فهرست اسناد روستای چینیجان

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع ذخایر اسلامی از چاپ کتاب فهرست اسناد روستای چینیجان از توابع رودسر گیلان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

چاپ کتاب فهرست اسناد روستای چینیجان

حجت‌الاسلام صادق اشکوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به نگرش موسسه تاریخ علم و فرهنگ به اسناد اظهار داشت: این موسسه به کشف اسنادی که به ظاهر اهمیت ندارند، ولی می‌توانند منشا مطالعات مهمی باشند می‌پردازد.

وی از چاپ کتاب فهرست اسناد روستای چینیجان از توابع رودسر گیلان خبر داد و افزود: این کتاب از سوی منوچهر ستوده و علی امیری تالیف شده که در آینده‌ای نزدیک از سوی مجمع ذخایر اسلامی با همکاری موسسه تاریخ علم و فرهنگ در 200 صفحه منتشر می‌شود.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی خاطرنشان کرد: این کتاب دارای 132 سند بوده و در زیر هر سند توضیحاتی ذکر و اصل سند آورده شده است.

وی با اشاره به چاپ روستای مالسجان از توابع سیاه کل ایران در این اواخر گفت: این کتاب همچنین از سوی منوچهر ستوده و علی امیری تالیف شده و از سوی مجمع ذخایر اسلامی و موسسه تاریخ علم و فرهنگ منتشر شده است.

اشکوری خاطرنشان کرد: تاکید و تمرکز موسسه تاریخ علم و فرهنگ کشف هویت‌هایی است که کمتر به آن توجه شده و در این زمینه بر روی اسناد روستایی به فعالیت می‌پردازیم.

این مسئول اذعان داشت: اسناد شرعی، اجتماعی و روستایی منابع بکر تاریخی، مردم‌شناسی و اجتماعی هستند که این موسسه سعی می‌کند در دسترس پژوهشگران قرار دهد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول