اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ارومیه خواستار شد

استفاده از نخبگان علمی برای توسعه آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه ارومیه گفت: نخبگان علمی برای توسعه همه‌جانبه آذربایجان غربی مورد استفاده قرار بگیرند.

استفاده از نخبگان علمی برای توسعه آذربایجان غربی

حسن صدقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: متاسفانه در استان ما از نیروهای علمی و متخصص برای برنامه‌ریزی‌های کلان استفاده چندانی نمی‌شود زیرا یک عده خود را عقل تام می‌دانند در حالی که نباید خودمان را همه فن حریف و عالم در همه امور تصور کنیم بلکه باید یک برنامه کاری عملی محکم و قابل تحقق با استفاده از رده‌های بالای علمی تنظیم شود.

وی بر لزوم استفاده از افراد متخصص و کارشناس تاکید کرد و گفت: باید مدیران دستگاه‌های اجرایی جهت تصمیم گرفتن در مورد امور مختلف از تجارب و توان کارشناسان بهره کافی ببرند چراکه در این صورت مسیر توسعه استان در همه حوزه‌ها بیش از بیش شتاب خواهد گرفت.

این مسئول با بیان اینکه در آذربایجان غربی ظرفیت‌های علمی و انسانی بی‌بدیل وجود دارد، خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های کشور چه بسا نیروهای انسانی صاحب فکر و صاحب‌نظر زیادی پرورش یافته‌اند که می‌توانند در کسوت مشاور یا کارشناس برای پیشبرد اهداف دولت به مدیران کمک کنند ولی متاسفانه از این موضوع استقبال چندانی صورت نمی‌گیرد.

صدقی یکی از مهم‌ترین مشکلات دیگر استان را حل بحران دریاچه ارومیه دانست و اظهار داشت: برای احیای این دریاچه کافی است از نیروهای علمی، متخصص و آگاه به علوم روز استفاده شود چراکه رفع این معضل زیست‌محیطی به راحتی امکان‌پذیر است به شرطی که تعامل و هماهنگی مورد انتظار ایجاد شود.

رئیس دانشگاه ارومیه با تاکید بر اینکه باید هماهنگی کافی بین مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس برای توسعه استان ایجاد شود، خاطرنشان کرد: برای اینکه این همکاری‌ها و هماهنگی‌ها موثر واقع شود باید از قابلیت‌های جوانان نیز استفاده کرد و زمینه را برای حضور آنها در چرخه سازندگی فراهم کنیم.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول