اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی خبر داد

آمادگی بقاع خراسان‌جنوبی برای پذیرایی از مسافران نوروزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از آمادگی کامل بقاع و اماکن متبرکه خراسان‌جنوبی برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.

آمادگی بقاع خراسان‌جنوبی برای پذیرایی از مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطاهر گرایلی با اشاره به ایجاد زمینه جذب مسافر به بقاع و اماکن متبرکه، اظهار داشت: با آماده‌سازی صورت گرفته مسافران و زائران می‌توانند از ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی این اماکن استفاده کنند.

وی ارائه خدمات‌رسانی را از سوی خادمان بقاع و امام‌زادگان مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و ورود مسافران به استان لازم است به بهترین نحو پذیرایی و خدمات‌رسانی صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با تأکید بر حضور مستمر ائمه جماعات در بقاع متبرکه افزود: سعی می‌شود نمازهای واجب به صورت جماعات در مساجد و امامزادگان استان در سه وقت برگزار شود.

گرایلی گفت: بقاع و اماکن متبرکه استان از لحاظ بهداشتی و نظافت همه جانبه که بتواند شأن و جایگاه یک مکان الهی را داشته باشد مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از تاریخ 28 اسفندماه جاری تا 14 فروردین‌ماه در آستان مقدس امام‌زادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برنامه‌های این طرح در ایام نوروز و مراسم تحویل سال نو برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو در جوار امام‌زادگان و بقاع متبرکه برجسته و شاخص استان و شهرستان‌ها با تبلیغات گسترده و هماهنگی با صدا و سیما برای پخش یکی از برنامه‌های شاخص استان برشمرد.

گرایلی گفت: هم‌چنین مراسم تحویل سال نو با حضور ائمه جمعه، روحانیون، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف جامعه با قرائت قرآن با حضور قاریان ممتاز، سخنرانی، اجرای برنامه‌های مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم، قرائت زیارت آل‌یاسین و قرائت دعای تحویل سال، پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی از طریق رسانه‌های جمعی در امام‌زادگان و بقاع متبرکه، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا در امام‌زادگان و بقاع متبرکه در لحظه تحویل سال توسط هیئت امنا و خادمان و زائرین از دیگر برنامه‌ها است.

وی افزود: تهیه هفت‌سین قرآنی و معنوی در امام‌زادگان و بقاع متبرکه، برنامه‌های فرهنگی در طول طرح نوروزی شامل برگزاری نماز جماعت به صورت مستمر در امام‌زادگان و بقاع متبرکه، راه‌اندازی و فعال کردن دفاتر مشاوره و پاسخ‌گویی به مسائل شرعی به صورت مستمر از دیگر برنامه‌های این طرح است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول