اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی:

بقاع متبرکه بهترین جایگاه برای تربیت اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بقاع متبرکه را بهترین جایگاه برای تربیت اسلامی عنوان کرد.

بقاع متبرکه بهترین جایگاه برای تربیت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی اظهار داشت: نفس انسان در آغاز آفرینش سالم، صاف و بی‌آلایش است و تحت هر نوع تعلیم و تربیتی که قرار گیرد به همان سرشت در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه اگر تعلیم و تربیت براساس فطرت پاک و استعدادهای درونی انسان باشد، او انسانی پاک، وارسته و با اخلاق دینی پرورش می‌یابد، تصریح کرد: اگر تربیت شخص بر فساد اخلاقی و معیارهای غیر الهی مبتنی باشد وی به فردی فاسد و بی‌ایمان تبدیل می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در بین مکتب‌های مختلف تربیتی که روش‌های متفاوتی از شیوه‌های تربیتی ارائه می‌کنند دین مبین اسلام، روش خاصی را در راستای تربیت انسان‌ها ارائه می‌کند.

گرایلی ادامه داد: در این روش که در قرآن و احادیث نیز بیان شده سعی می‌شود با آگاه ساختن افراد از خود و جهان اطراف به تربیت همه جنبه شخصیت آنها پرداخته شود و جامعه براساس برادری و برابری به وجود آید.

وی تصریح کرد: در کشور دین‌مدار ایران مسئله تربیت از دیرباز مورد توجه مردم و متفکران بوده و از سوی آنها مورد اهتمام و تأکید قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در تربیت اسلامی هدف‌ها الهی است، تأکید کرد: بسیاری از رفتارهای اسلامی از طریق همانندسازی با رفتار معلم در وجود دانش‌آموزان شکل می‌گیرد.

گرایلی اضافه کرد: فضای آموزشی باید نیز امکان اجرای برنامه‌های تربیت اسلامی را فراهم کند و هم روحیه دینی را در دانش‌آموزان تقویت کند.

وی خاطرنشان کرد: تربیت اسلامی آن است که کلید برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها طبق دستورهای دین مبین اسلام انجام گیرد که محصول چنینی تربیتی انسان الهی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تأکید کرد: انسان الهی، خداوند را در همه حالات بر کارهای خود ناظر و حاضر می‌بیند و سعی می‌کند از صراط مستقیم منحرف نشود.

گرایلی با اشاره به آیه 14 سوره فجر که می‌فرماید «به درستی که خداوند تو را می‌پاید» انسان الهی به طور دائم خود را مراقبت خداوند می‌داند و طبق آیه 4 سوره حدید «او با شماست هر جا که باشید و خداوند به آنچه می‌کنید بیناست»، خود را رد محضر خدا ببیند.

وی تأکید کرد: تربیت اسلامی با ویژگی‌ها، نیازها و ضرورت‌های تربیت انسان انطباق و هماهنگی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: فطرت که سرشت و خلقت انسان را تشکیل می‌دهد جنبه الهی دارد و به فعل درآمدن استعدادهای عالی انسان را الهی‌تر می‌سازد.

گرایلی افزود: تربیت اسلامی به صورتی تشریح و طراحی شده که زمینه مناسب و مساعد برای پروش فطرت الهی را فراهم می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی افزود: علت این هماهنگی واحد بودن منشأ فطرت و دین فطری است.

گرایلی با تأکید بر اینکه تربیت اسلامی به فطرت آدمی هم‌سویی دارد و در سایه تربیت دینی، تمامی فعالیت‌ها به فعلیت می‌رود، تصریح کرد: تعدیل غرایز، شخصیت موزون که همه ابعاد آن به طور هماهنگ رشد کند، شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول